آرشیو پنجشنبه ۲۳‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۴۹۲۲
اقتصاد
۴

پرچم های محرم هم وارداتی شد!

با توجه به نزدیک شدن به ماه محرم بازار خرید بیرق و پرچم بسیار داغ شده اما این بازار هم در سیطره کالاهای وارداتی خصوصا چین است.

به گزارش میزان، با نزدیک شدن به ماه محرم و صفر، فروش پرچم و بیرق های عزا برای هیات های عزاداری سرور و سالار شهیدان رونق می گیرد تا جایی که در هر گوشه و کنار شهر شاهد پهن شدن بیرق های عزا از تکیه ها و ایستگاه های صلواتی تا هیات های بزرگ هستیم که منبع اصلی فروش این پرچم ها در خیابان ناصرخسرو است.

با توجه به این که کمتر از ده روز دیگر به ماه محرم مانده، شاهد رونق گرفتن کار صباغان در این خیابان هستیم و قیمت هر یک از پرچم ها بسته به متراژ و حکاکی های روی آن متفاوت است.

در این میان یکی از فروشندگان خیابان ناصرخسرو درباره قیمت و جنس انواع پرچم های عزا به خبرنگار میزان گفت: بیشتر پرچم های عزای موجود در بازار، چینی هستند و قیمت آنها بسته به متراژ و میزان کارکرد روی آن متفاوت است. به طور مثال قیمت پرچم های رنگی «چهار سلام» ده هزار تومان و پرچم های ساده از ده تا 14 هزار تومان است.

به علاوه پرچم های بزرگ با نام ائمه در دامنه قیمتی 25 تا 35 هزار تومان قرار دارند و این در حالی است پرچم های ساده ساتن را می توان با قیمت کمتری یعنی از هفت تا ده هزار تومان برای دسته های عزاداری تهیه کرد.

حسن سلیمی، رئیس اتحادیه صباغان و گل زنان در گفت وگو با میزان با اشاره به افزایش واردات بی رویه پرچم و بیرق از چین گفت: بسیاری از فعالان مشغول در صنف صباغی این کار را اعتقادی می دانند و تغییرات و افزایش قیمت ها را چندان اعمال نمی کنند. وی در توضیح میزان صادرات در صنف صباغان تصریح کرد: در حال حاضر حجم صادرات در این بخش اندک بوده و فقط به کشور عراق صورت می گیرد.

رئیس اتحادیه صباغان و گل زنان درخصوص افزایش قیمت پرچم و بیرق در سال جاری گفت: با توجه به افزایش 20درصدی در تمامی اصناف، صنف صباغان نیز مستثنا نبوده و با توجه به افزایش حقوق کارگران، بیمه و... قیمت این کالا نیز به نسبت افزایش می یابد.