آرشیو پنجشنبه ۲۳‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۴۹۲۲
اقتصاد
۴

وزیر ارتباطات: بزودی گزارشی درباره اقدامات اپل و گوگل منتشر می کنیم

وزیر ارتباطات گفت: بزودی گزارش تکمیلی در رابطه با هر دو موضوع اپل و گوگل منتشر می کنیم.

به گزارش تسنیم، محمدجواد آذرجهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران درباره حذف نرم افزارهای ایرانی توسط گوگل پلی و اپل گفت: بررسی حقوقی کردیم که دلایل این حذف چه بوده است. البته مساله گوگل با اپل مقداری متفاوت است و بز ودی یک گزارش تکمیلی در رابطه با هر دو موضوع منتشر می کنیم.

وی ادامه داد: اپراتورهای ایرانی بخصوص همراه اول عضو GSMA بودند و هرساله برای این عضویت GSMA از اوفک مجوز می گرفته است. آنچه اتفاق افتاده این است که برای عضویت همراه اول از وزارت خزانه داری آمریکا درخواست مجوز کرده اند و آنها این مجوز را صادر نکرده اند. این موضوع برای ما مشکلی به وجود نمی آورد، زیرا بحث تبادلات مالی در رابطه با رومینگ بین اپراتورها را جاهای دیگر هم انجام می دهند. در دو سال گذشته مجوزی برای عضویت شرکت های ایرانی صادر نشده بود که امسال این مجوز صادر شده است.

جهرمی درباره مشکلات پیش آمده برای اسنپ در برخی استان ها اظهار کرد: در استان البرز و شهر کرج شکایتی از سوی شهرداری به دادستانی کرج ارسال شد و دادستانی صدور حکم را در این زمینه رد کرد. این که ما به کسب وکار های سنتی توجه کنیم نکته مهمی است، ولی این که کسب وکارهای سنتی در مقابل فناوری مقاومت کند، هیچ کس قبول نمی کند. آمدن این سرویس ها زندگی مردم را راحت تر کرده و امنیتی که برای شهروندان ایجاد کرده، موضوع مهمی است.

وی تاکید کرد: از استاندار البرز هم خواستیم همان طور که اتحادیه تاکسیرانی تهران خدماتش را در بستر نوین آورده است، آماده ایم تا به تاکسیرانی کرج برای ارائه خدمات در بستر نوین کمک کنیم. عزم ما این است که از کسب وکارهای نوین حمایت کنیم و این کار را وظیفه خود می دانیم.