آرشیو پنجشنبه ۲۳‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۴۹۲۲
سیاسی
۲
مفسر

مجمع انقلابی، دستاورد انقلاب و میراث امام (ره)

پدرام پاک آیین (مدیرکل اطلاع رسانی و انتشارات مجمع تشخیص مصلحت نظام)

جایگاه فقهی و قانونی مجمع تشخیص مصلحت نظام، به عنوان نهادی که فرآورده تعقل و تدبر حضرت امام و مورد حمایت مقام معظم رهبری بوده است به عنوان تشکلی بن بست شکن و نیز روشن کننده چراغ راه آینده کشور، ایجاب می کند که کاملا انقلابی حفظ و اداره شود. شان انقلابی مجمع را می توان در عنایت اعضا و مصوبات آن به ارزش ها و آرمان های انقلاب، تبعیت از رهنمودهای ولی فقیه و نگاه به نیازهای مردم و اقتضائات جامعه اسلامی جست وجو کرد و بر پایه مصوبات مجمع انقلابی، ایران آینده را مقدمه تشکیل تمدن دوباره متولد شده اسلامی قرار داد.

پیشرفت ایران اسلامی، بر پایه سیاست های متقن و روزآمد کلی کشور، تعیین و طرح ریزی می شود. این سیاست ها پیش از ارائه به رهبر فرزانه انقلاب، در مجمع و پیش از آن در کمیسیون های مجمع با مشارکت نخبگان و صاحبنظران تدوین و تنظیم می شود. بر این اساس، مردم و نخبگان جامعه با مشارکت در تهیه سیاست های کلی پیشنهادی، بار دیگر در نقشه راه نظام تاثیر می گذارند و انتظار رهبر معظم انقلاب از عموم نهادها و مراکز قانونگذاری و اجرایی کشور، این است که قوانین و برنامه ها، در راستای سیاست های مصوب مجمع انقلابی، نوشته و اجرا شوند.

این اطمینان را داریم که با نگاه مقام عظمای ولایت و مشارکت همه مسئولان و همراهی مردم، مجمع صد در صد انقلابی، میراث دار نهضت امام راحل و پاسدار خون شهدای انقلاب، دفاع مقدس و مدافعان حرم خواهد بود و آنچه را که مردم به خاطر آن ایثار کرده اند، پیگیری خواهد کرد.