آرشیو پنجشنبه ۲۳‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۴۹۲۲
جامعه
۱۷

هشدار بهزیستی درباره افزایش زنان معتاد

رئیس سازمان بهزیستی کشور درباره رشد اعتیاد زنان هشدار داد و گفت: اعتیاد زنان در جامعه، شتاب گرفته است.

به گزارش ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی افزود: در گروه سنی 15 تا 29 سال به ازای هر 6/6 مرد، یک زن معتاد و در گروه سنی 30 تا 44 سال به ازای هر 15/7 مرد، یک زن و در گروه سنی 45 تا 64 سال، 16/6 زن وجود دارد.

وی تصریح کرد: همزمان شاهد گرفتار شدن کودکان در دام اعتیاد هستیم.

محسنی بندپی ادامه داد: امروز با توجه به سبک زندگی و تحولات فناوری، شاهد رشد آسیب های اجتماعی مانند کودکان کار، مفاسد اخلاقی، طلاق و حاشیه نشینی هستیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: طبق نظرسنجی های انجام شده، 90 درصد مردم، اعتیاد را مهم ترین آسیب اجتماعی کشور می دانند.

محسنی بندپی اضافه کرد: اعتیاد، هویت و وظیفه مندی فرد را تحت تاثیر قرار می دهد و اختلالات روحی و روانی را تشدید می کند و اثر هم افزایی در بروز جرائم کوچک و بزرگ و شیوع آسیب هایی مانند طلاق دارد.

وی یادآور شد: پیمایش شیوع شناسی اعتیاد، هشدارهایی به ما می دهد که باید راهکارهای علمی برای آن یافت، براساس این پیمایش، 4/5 درصد جمعیت 15 تا 64 سال کشور دچار مصرف مواد مخدر هستند.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین ماده مصرفی معتادان، تریاک است اما رشد مصرف مواد صنعتی و روانگردان را داریم. مصرف همزمان چند ماده از دیگر هشدار های پیمایش شیوع شناسی اعتیاد است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: برای کنترل اعتیاد، الگوهای ارتقا یافته در محلات را به کار گرفتیم و تسهیل گران در این زمینه آموزش دادند و کارزارهای رسانه ای برگزار شد؛ همچنین 5000 تیم اجتماع محور در این رابطه به کار گرفته شد.