آرشیو پنج‌شنبه ۲۳‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۴۹۲۲
فوتبال ایران
۱۱
صدای ورزش

تغییر مفید پرسپولیس

دکتر محمدحسن انصاری فرد (کارشناس فوتبال)

انتقادی که همیشه به برانکو وارد بود، نداشتن پلن B برای تغییر سیستم و شیوه بازی بود. پرسپولیس برانکو وقتی از حریف عقب می افتاد به شکلی محسوس برای جبران مشکل پیدا می کرد و این نقیصه، آن قدر ملموس بود که هواداران پرسپولیس همیشه از گل خوردن تیمشان واهمه داشتند.

اما پرسپولیس این فصل این مشکل را ندارد. تیم او بعد از پذیرفتن گل براحتی تغییر تاکتیک می دهد، شیوه اش را عوض می کند و بازیکنان جدید متناسب با شیوه جدید به میدان می آیند. در بازی با الاهلی بازیکنانی از زمین بیرون کشیده شدند که در بازی با گسترش به عنوان یار جانشین وارد میدان شدند و اتفاقا هر دو تغییر کاملا مثبت بود. پرسپولیس این فصل با توجه به تغییر تفکرات برانکو، مشکلی از بابت تغییر برنامه بازی ندارد و براحتی تفکر خود را تغییر می دهد. مشخص نیست در پی چه فرآیندی این اتفاق رخ داد؛ اما پرسپولیس این فصل کاملا متفاوت عمل می کند و خیال هواداران آسوده است که تیم، اشتباهاتش را جبران و مشکلاتش را حل می کند.

در دو بازی با الاهلی این تفاوت بزرگ را شاهد بودیم و پرسپولیس هر دو بار بخوبی به بازی برگشت و این برگشت در پی تغییر تفکر صورت گرفت؛ تغییری که نقیصه سابق را کاملا برطرف کرده و سرنوشتی خوب برای پرسپولیس رقم زده است.

تصمیم های درست برانکو موجب شده پرسپولیس به بهترین نتایج تاریخ خود دست پیدا کند. تیم در دقیقه 11 یکی از کلیدی ترین مهره های خود را از دست می دهد؛ اما کنترل بازی را به حریف نمی دهد. اختیار بازی را آن قدر در دست دارد تا به نتیجه دلخواهش برسد. موفقیت اخیر پرسپولیس را هیچ تیم ایرانی در تقابل با تیم های عربستانی تکرار نکرده و خوشحالیم که تیم برانکو سرحال و شاداب به فینال غرب آسیا رسیده است. امیدواری همه اهالی فوتبال این است که برانکو در بازی با الهلال، مانند دو دیدار با الاهلی درست و اصولی و حرفه ای تصمیم بگیرد و طلایی تعویض کند. منتظر دو بازی تعیین کننده با الهلال می مانیم.