آرشیو پنجشنبه ۲۳‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۴۹۲۲
ایران
۱۵

بنگلادش و چین، از دامغان پسته وارد می کنند

سفیر بنگلادش در ایران و نماینده اتاق بازرگانی چین در ایران گفتند: مسیر برای واردات پسته دامغان از استان سمنان به چین و بنگلادش و تجارت در این زمینه فراهم است.

به گزارش ایرنا، سفیر بنگلادش در ایران، دیروز در چهارمین جشنواره ملی پسته شهرستان دامغان استان سمنان، گفت: کشور بنگلادش، با توجه به توان تجاری و اقتصاد بالای ایران، پذیرای تبادلات تجاری بیشتر با این کشور است.

مجیب الرحمان بویان افزود: شهرستان دامغان نیز در جشنواره پسته نشان داده، وضعیت اقتصادی مناسبی در استان سمنان دارد. نماینده اتاق بازرگانی چین در ایران هم در این آیین در شهرستان دامغان استان سمنان افزود: به دنبال وارد کردن پسته دامغان به چین با نام تجاری همین شهرستان و بازاریابی در استان های کشور چین هستیم.

ملیندا لیان با اشاره به ظرفیت بالای تولید پسته در شهرستان دامغان و کیفیت بالای این محصول، کیفیت را اولویت واردات به کشور چین عنوان و خاطرنشان کرد: ارتباط و مبادلات تجاری کشور چین و ایران به 5000 سال می رسد.

نماینده اتاق بازرگانی چین در ایران گفت: عبور جاده ابریشم از ایران و چین، راه تجارت خوبی را برای روابط دو کشور رقم خواهد زد. حدود 6 درصد سطح زیرکشت پسته کشور و بیش از 17 درصد پیش بینی تولید پسته کل کشور متعلق به باغ های پسته شهرستان دامغان در استان سمنان است.