آرشیو پنجشنبه ۳۰‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۲۸
صفحه آخر
۱۲

کوتاه از سراسر جهان

انگلیس

میدل ایست مانیتور: یک خبرگزاری سعودی از امضای توافقنامه نظامی و همکاری های امنیتی جدیدی میان ریاض و لندن خبر داده است. ترزا می نخست وزیر انگلیس در ماه دسامبر(آذر) 2016 گفته بود انگلیس قصد دارد بیش از 3 میلیارد پوند در بخش دفاعی در کشورهای عربی سرمایه گذاری کند. علیرغم انتقادات سازمان ها و نهادهای حقوق بشری از انگلیس، این کشور از جمله فروشندگان بزرگ سلاح های کشنده به عربستان سعودی است. نهادهای حقوق بشری می گویند که لندن سهم بزرگی در کشتار مردم یمن طی تجاوزات آل سعود به این کشور دارد. برخی رسانه های انگلیسی پیش از این اعلام کرده بودند، انگلیس در جریان جنگ یمن 6 میلیارد پوند سلاح به عربستان فروخته است.

عربستان

تسنیم: دست اندرکاران جنبش موسوم به «15 سپتامبر» در عربستان تاکید کرده اند بخش اول اهداف جنبش محقق شده و گام بعدی در خلال روز موسوم به «روز ملی 23 سپتامبر» برداشته خواهد شد. دستگاه های امنیتی آل سعود همچنان به موج بازداشت معترضان و منتقدان رژیم که از نهم سپتامبر(شهریور) آغاز شده، ادامه می دهند، طی این مدت مشهورترین مبلغان سعودی همچون «سلمان العوده»، «عوض القرنی» و «بن حمزه العمری» بازداشت شده اند. یک پژوهشگر سعودی که خواسته نامش فاش نشود، گفته «ماهیت بازداشت های اخیر، حیرت آور است، زیرا کسانی را هدف قرار داده که آنها را معارضان احتمالی توصیف می کنند و شخصیت هایی که غالبا مواضعشان با مواضع رسمی حکومت یکی است و از حکومت دفاع می کنند و هم بازداشت شده اند.»

کره جنوبی

آساهی شیمبون: وزارت دفاع کره جنوبی می گوید، قرار است ناو گروه تحت رهبری یک ناو هواپیمابر آمریکایی در رزمایش دریایی آمریکا و کره جنوبی که ماه اکتبر(مهر) در نزدیکی شبه جزیره کره برگزار می شود، شرکت کند. سئول از واشنگتن تقاضا کرده تا ناو هواپیمابر یواس اس رونالد ریگان متعلق به ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا را که در شهر یوکوسوکای ژاپن مستقر است در این رزمایش که برای ماه اکتبر برنامه ریزی شده، شرکت دهد. همچنین این وزارتخانه برنامه ریزی کرده تا اواخر ماه سپتامبر یا در ماه اکتبر(مهرماه) اقدام به برگزاری یک رزمایش مشترک دفاع موشکی به همراه آمریکا و ژاپن

کند.