آرشیو پنجشنبه ۳۰‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۲۸
ورزشی
۹
حدیث دشت عشق

به یاد بسیجی شهید حسین عباسیان

خود را در برابر اسلام و انقلاب مسئول می دانست

حسین عباسیان در سال 1342 در روستای گراسرا سفلی از توابع شهرستان رودسر در یک خانواده زحمت کش و مسلمان دیده به جهان گشود.

حسین با انجمن اسلامی دبیرستانی که در آن تحصیل می کرد همکاری می نمود و در فعالیت های مذهبی شرکت مستقیم داشت. در این دوران گروهک های مزدور با تبلیغات مسموم خود که سعی به انحراف کشیدن جوانان داشتند کوشش زیادی کردند تا حسین را به انحراف بکشند ولی خیلی زود نقشه آنها را فهمید و دانست که چه دامی برای جوانان مسلمان گذاشته اند، از اینرو همه آنها را طرد و رسوا نمود.

حسین عباسیان در مدتی که در اصفهان بود همکاری زیادی با مسجد محل داشت و حتی در کلاس قرآن و نهج البلاغه و غیره شرکت می کرد و از برپا کنندگان این مجلس بوده تا اینکه در بسیج اصفهان به فعالیت می پردازد. او چندین بار تصمیم به رفتن به جبهه را نمود ولی موفق نشد.

بعد از چندی آموزش نظامی خود را در پادگان غدیر اصفهان به مدت بیست و سه روز به پایان رسانید و از آنجا که چون خود را در برابر اسلام و انقلاب مسئول می دانست و بخاطر عشقی که به خدای خود داشت، همراه بسیج اصفهان عازم جبهه های جنگ حق علیه باطل شد و سرانجام در تاریخ 22 شهریور ماه سال 61 هنگامی که در عملیات نظامی در سنندج واقع در تپه سترک به نبرد با منافقین پرداخته بود، عاشقانه به لقاء الله می پیوندد و لباس شهادت را به تن می کند.