آرشیو پنجشنبه ۳۰‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۲۸
اقتصادی
۴

براساس بخشنامه گمرک، فروش خودروهای متروکه بالای 2500 سی سی ممنوع شد

براساس تصویب نامه هیئت وزیران، فروش خودروهای سواری متروکه پرمصرف با حجم موتور بالای 2500 سی سی در بازار ممنوع اعلام شد.

به گزارش فارس، گمرک جمهوری اسلامی در مورد خودروهای متروکه پرمصرف و با حجم موتور بالای 2500 سی سی بخشنامه صادر کرد.

در این بخشنامه که به گمرکات سراسر کشور ابلاغ شده آمده است: «براساس تصویب نامه 23 شهریور 93 هیئت وزیران، ورود و ترخیص خودروهای سواری با حجم موتور بالای 2500 سی سی امکان پذیر نبوده و در صورت شمول مقررات متروکه، قابل عرضه به بازار نیست. همچنین تصریح شده است: «ضمن تاکید مجدد بر لزوم اتخاذ تدابیر کنترلی لازم در این زمینه و اجرای دقیق مصوبه دولت تا وصول پاسخ استعلامات صورت گرفته از مراجع قانونی ذی ربط دستور فرمایید از تحویل خودروهای بالای 2500 سی سی متروکه به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی جهت عرضه در داخل کشور خودداری و صرفا امکان مرجوع نمودن خودروهای مذکور به خارج کشور (توسط صاحب خودرو و یا خودرویی که تشریفات متروکه آن انجام شده است توسط سازمان مربوطه) با رعایت کامل قوانین و مقررات امکان پذیر است.»

گفتنی است، پیش از این رئیس سازمان اموال تملیکی از فروش خودروهای متروکه خبر داده بود که برخی از خودروهای پورشه نیز براساس رای دیوان عدالت اداری، مجوز فروش دریافت کرده بودند.

شایان ذکر است که هرچند این اقدام گمرک درخور توجه است، اما باید به این نکته توجه شود که هم اکنون بسیاری از خودروهای لوکس و گران قیمت با تکنولوژی های جدید و کمتر از 2500 سی سی تولید می شود که در بازار ایران هم وجود دارد. لذا باید مصوبه هیئت وزیران مورد بازبینی قرار گرفته و اصلاحاتی در شرایط ممنوعیت ها صورت پذیرد.