آرشیو پنجشنبه ۳۰‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۲۸
حوادث - اخبار کشور
۱۱

ریزش سقف تونل گردنه چری 3 کشته و 5 مصدوم برجای گذاشت

شهرکرد - خبرنگار کیهان: فرماندار شهرستان کوهرنگ گفت: بر اثر ریزش قسمت ابتدای ورودی تونل در دست احداث «چری» در این شهرستان 3 نفر کشته و 5 نفر مصدوم شدند.

مرتضی زمان پور افزود: مصدومان برای درمان به بیمارستان های اردل و شهرکرد انتقال یافتند.

وی ادامه داد: علت حادثه ریزش تونل چری از سوی کارشناسان عمرانی و فنی استان چهارمحال و بختیاری و با نظارت مستقیم دادستان شهرستان کوهرنگ تحت بررسی است.

زمان پور تصریح کرد: عملیات احداث تونل گردنه چری و راه های دسترسی اطراف آن با 141 میلیارد و 870 میلیون ریال اعتبار اولیه از مهرماه سال 1394 آغاز شده بود و تاکنون 5درصد آن ساخته شده است.

وی با اشاره به اینکه تونل چری به طول سه هزار و 400 متر و عرض 11 متر و 80 سانتی متر ساخته می شود اظهار داشت: با تکمیل و بهره برداری از این تونل راه ارتباطی شهرکرد را از مسیر کوهرنگ و منطقه بازفت به استان خوزستان متصل می کند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به اینکه ریزش سقف تونل چری از طریق مردم محل به هلال احمر شهرستان کوهرنگ اعلام شده بود گفت: پس از دریافت این خبر در اسرع وقت 6 اکیپ نجات و جست وجو کننده هلال احمر با 8 سگ جست وجوگر به محل حادثه اعزام شدند.

سیداحمد مرتضوی فرد افزود: در همان زمان ابتدای وقوع حادثه مصدومان و جانباختگان حادثه از تونل چری خارج شدند که یکی از کارگران به نام «غلامعباس کریمی» در آن محبوس شده بود و از وضعیت وی خبری در دست نبود.

وی اضافه کرد: با تلاش هایی که صورت گرفت، کارگر محبوس شده در تونل پیدا شد که متاسفانه این کارگر نیز به علت ریزش آوار جان باخته بود.

همچنین قاسم سلیمانی دشتکی استاندار استان چهار محال و بختیاری ضمن اظهار تسلیت به خانواده های جان باختگان حادثه ریزش سقف تونل گردنه چری و آرزوی بهبودی برای مصدومان این حادثه به مسئولان ذیربط دستور داد تا علت ریزش این تونل را بررسی و کارشناسی کرده سقف در اسرع وقت نتیجه آن را به افکار عمومی اعلام کنند.

فرماندار کوهرنگ گفت: حیدر و حبیب قاسمی دو برادر ساکن جونقان و غلامعباس کریمی ساکن بخش دوآب صمصامی جان باختگان این حوادث بودند.