آرشیو پنجشنبه ۳۰‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۲۸
حوادث - اخبار کشور
۱۱

خرابی های زلزله 7 ریشتری مکزیک

تلفات زمین لرزه مکزیک رو به افزایش است.

به گزارش خبرگزاری ها، زلزله 7/1 ریشتری چهارشنبه شب مکزیکوسیتی تاکنون جان 248 نفر را در این کشور گرفته است.

بر اساس گزارش گاردین، در پی این زمین لرزه چندین ساختمان مسکونی و اداری تخریب و بسیاری از شهروندان این کشور در زیر آوار مدفون شدند.بنابر اعلام رسانه های محلی، بیش از 30 کودک در پی ریزش ساختمان یک مدرسه نیز ناپدید شده اند.همچنین زمین لرزه در برخی نقاط منجر به وقوع انفجار شده است که شدت خسارات را افزایش داده است.

در پی این زمین لرزه، کوه آتشفشانی این کشور نیز فعال شده و خانه‎ها و پل های بسیاری ویران شده است. هزاران نفر از مردم به خیابان ها ریخته‎اند برق میلیون ها خانه نیز قطع است.

به گفته شهردار مکزیکوسیتی، 44 ساختمان در این شهر به شدت ویران شده و در برخی نقاط هم نشت گاز و آتش سوزی رخ داده است.

به نوشته رویترز، از جمله ساختمان هایی که به شدت بر اثر این زمین لرزه ویران شده، تعدادی آپارتمان، یک مدرسه، یک کارخانه و یک سوپرمارکت است. صدها نفر از افراد داوطلب به همراه گروه‎های امداد با استفاده از بیل و کلنگ و حتی دستان خالی اقدام به بیرون کشیدن اجساد از میان آوار کرده‎اند.

بیشترین آمار مرگ ومیر در ایالت مورلوس در جنوب مکزیکوسیتی بوده است که بیشترین تلفات را داشته است. این زمین لرزه در سی و دومین سالگرد زلزله ای رخ داده است که در سال 1985 منجر به کشته شدن هزاران نفر در مکزیکوسیتی شد. زمین لرزه در مکزیکوسیتی در حالی رخ داده است که در 7 سپتامبر سال جاری میلادی (حدود 2 هفته پیش) هم یک زمین لرزه دیگر به بزرگی 8 ریشتر در جنوب مکزیک رخ داد که جان 98 نفر را گرفت.

سازمان زمین شناسی آمریکا، کانون این زلزله را حدود 120 کیلومتری مکزیکو سیتی در عمق 51 کیلومتری زمین اعلام کرده است.