آرشیو پنجشنبه ۳۰‌شهریور ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۲۸
اخبار کشور
۳
اخبار ادبی و هنری

از سوی گروه نمایش بنیاد روایت فتح انجام می گیرد: رایزنی با کشورهای مختلف برای تولید تئاتر مقاومت

مدیر گروه نمایشی بنیاد روایت فتح از رایزنی با کشورهای مختلف برای تولید آثار جهت حضور در جشنواره تئاتر مقاومت خبر داد.

امیر نوروزبیگی در نشستی خبری بیان کرد: این گروه که پیش از این انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس نام داشت، با راه اندازی یک سری شوراهای تخصصی برای برنامه ریزی و اجرا در حوزه تئاتر و با عنوان جدید خود فعالیت می کند.

وی، صیانت از دستاوردهای انقلاب، اشاعه و ترویج ارزش های انقلاب و دوران هشت سال دفاع مقدس، فراهم کردن شرایط برای فعالیت هنرمندان در بخش های تولیدی و پژوهشی و نیز تولید نمایش های الگو را از اهداف گروه هنرهای نمایشی بنیاد روایت فتح عنوان کرد.

نوروزبیگی در ادامه گفت: این گروه نمایشی به عنوان یک قرارگاه تولیدی و در تمام بخش های خیابانی، صحنه ای، مکتوب و پژوهشی فعالیت های جدیدی تری خواهد داشت.

نوروزبیگی از بین المللی شدن این جشنواره خبر داد و گفت: فراخوان دوره شانزدهم این جشنواره نیمه دوم مهر امسال منتشر خواهد شد. برای این دوره از جشنواره تئاتر مقاومت رایزنی هایی انجام می دهیم تا بخش بین الملل با مشارکت کشورهای مختلف انجام شود و نمایش های خوبی با مضامین موردنظر آماده شود. ما در این زمینه به چند کشور همجوار که ارتباطات بیشتری با آنها داریم، اکتفا نخواهیم کرد. بلکه سعی داریم تا کشورهایی که کمتر در این زمینه مشارکت داشته اند اما مشترکات ذهنی زیادی با ما دارند را در جشنواره داشته باشیم.

مدیر گروه هنرهای نمایشی بنیاد روایت همچنین با اشاره به برگزاری مراسم تعزیه «رکعت به رکعت عاشقی» با رویکرد اشاعه فرهنگ انقلابی و اسلامی از 31 شهریور، ادامه داد: نزدیک به 200 اجرای خیابانی با مشارکت گروه های خیابانی در استان ها و تهران پیش بینی شده که از دیروز اجرایشان را آغاز کرده اند.

نصیربیگی همچنین اظهار داشت: برای تولید سوژه و مجموعه داستان های دراماتیک باید موضوع انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و مقاومت مورد توجه قرار گیرد. در این باره نیز با گروه های حرفه ای ارتباط گرفته ایم که یکسری داستان ها شناسایی شوند.