آرشیو پنجشنبه ۶ مهر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۳۴
صفحه آخر
۱۲

به دلایل نامعلوم صورت گرفت: اخراج فرمانده نیروی هوایی و 3 مقام دیگر روس به دستور پوتین

رسانه های روسیه گزارش دادند رئیس جمهور این کشور علاوه بر فرمانده نیروی هوایی روسیه، سه مقام دیگر این کشور را عزل و اخراج کرده است.

دوم مهرماه وزارت دفاع روسیه اعلام کرد «والری آساپف» ژنرال ارتش این کشور که برای «انجام امور مستشاری و مشاوره» به ارتش و نیروهای دولتی، در سوریه به سر می برد، در جریان درگیری ها در شرق سوریه، جان خود را از دست داده است. آن طور که خبرگزاری دولتی «تاس» گزارش داده بود، این ژنرال ارشد «در پی شلیک خمپاره» توسط گروه تروریستی داعش جان خود را از دست داده است.

دولت روسیه انگشت اتهام را به سمت آمریکا گرفت و اعلام کرد در سوریه «سیاستی دوچهره» درپی گرفته و همین مسئله باعث کشته شدن این ژنرال شده است. سرگئی ریابکف، معاون وزیر خارجه روسیه هم آمریکا را متهم کرده که در جریان حمله ای که به کشته شدن ژنرال آن کشور انجامید، نقش ایفا کرده است.

«ریابکف» می گوید «طرف آمریکایی اعلام کرده که هدفش نابودی داعش است... ولی برخی از اقداماتش نشان می دهد که کاملا خلاف آن را انجام داده و اهداف سیاسی و ژئوپولتیک برای واشنگتن مهم تر هستند.»

اما دیروز خبری منتشر شد مبنی بر اینکه پوتین چند تن از مقامات عالی رتبه نظامی این کشور را از کار برکنار کرده است که به گفته برخی کارشناسان بی ارتباط به کشته شدن این ژنرال بلندپایه روس نیست.

بر اساس این گزارش، «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه، ژنرال «ویکتور بونداروف»، فرماندهی نیروی هوایی روسیه را از این سمت عزل و وی را از ارتش اخراج کرده است. پوتین همچنین «والری کولیکوف» معاون فرمانده ناوگان دریای سیاه را نیز از سمت خود برکنار کرد.

طبق گزارش خبرگزاری ایتارتاس، پوتین در حکمی که روی وب سایت اطلاع رسانی دولت روسیه قرار داده شده عزل ژنرال «بونداروف» را اعلام و ژنرال «پاول کوراشنکو»، معاون اول وی را به عنوان فرمانده موقت نیروی هوایی روسیه منصوب کرده است.

رئیس جمهور روسیه، سه مقام دیگر این کشور را نیز از سمت هایشان عزل کرده است. معاون فرماندهی ناوگان روسیه در دریای سیاه، رئیس سازمان مسئول همکاری های بین المللی و کمک های انسان دوستانه و یکی از مقام های وزارت کشور روسیه دیگر نفراتی هستند که با حکم پوتین برکنار شده اند.