آرشیو پنجشنبه ۶ مهر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۳۴
صفحه آخر
۱۲

شکست اسرائیل از دشمن فرضی! / 6 نظامی صهیونیست کشته یا زخمی شدند

در جریان رزمایش شبانه رژیم صهیونیستی در بلندی های جولان و درگیری با دشمن فرضی دو نظامی صهیونیست کشته و چهار تن دیگر زخمی شدند.

نظامیان صهیونیست در جریان برگزاری یک رزمایش و درگیری با دشمن فرضی دچار سانحه شدند. آن طور که رسانه های صهیونیستی اعلام کرده اند، یک دستگاه تانک خود کششی «هویتزر» در بلندی های جولان هنگام رزمایش واژگون شد که به کشته و مجروح شدن 6 نظامی منجر شد.

صدا و سیما به نقل از «تایمز اسرائیل» در این باره نوشته «ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد، در این حادثه که سه شنبه شب و در جریان رزمایش در بلندی های جولان رخ داد، یک سرهنگ ارتش اسرائیل و یک سرجوخه کشته و چهار نظامی این رژیم هم زخمی شدند. پس از این حادثه رزمایش تا روز یکشنبه لغو شد.

صهیونیست ها پس از این افتضاح اعلام کردند دو تیم از کارشناسان نظامی این سانحه را به منظور بررسی جزئیات آن و جلوگیری از حوادث مشابه در آینده بررسی می کنند. ارتش اسرائیل همچنین اطلاع رسانی درباره این حادثه را تا پیش از اطلاع خانواده های قربانیان ممنوع کرده بود.

از سوی دیگر خبر رسیده 6 نظامی رژیم صهیونیستی هم طی دو ماه گذشته دست به خودکشی زده اند که این بیانگر افزایش موارد خودکشی در میان نظامیان صهیونیستی است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اظهار داشته «در سه سال گذشته موارد خودکشی در میان نظامیان ارتش افزایش بی سابقه ای داشته است. ارتش طرحی جامع را برای جلوگیری از خودکشی نظامیانش در پیش گرفته است.»

لازم به ذکر است که سال گذشته به طور کلی 41 نظامی اسرائیلی به دلایل مختلف کشته شده اند در حالی که شمار نظامیان کشته شده در سال 2015 برابر با 36 نفر بود. شمار زیادی از این نظامیان در عملیات های مقاومتی فلسطینیان کشته شده اند. خبر دیگر اینکه نظامیان رژیم صهیونیستی و جوانان فلسطینی سه شنبه شب در شهرک «بیت سوریک» در شمال غرب بیت المقدس درگیر شدند. این درگیری بعد از آن رخ داد که نظامیان اسرائیلی با نارنجک های صوتی و گاز اشک آور جوانان فلسطینی را هدف قرار دادند. ده ها نفر از جوانان فلسطینی بر اثر حملات نظامیان اسرائیلی مصدوم و دچار خفگی شدند. آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز خواهان اجرای حکم اعدام علیه فلسطینی هایی شد که روز سه شنبه عملیات شهادت طلبانه علیه چند اسرائیلی انجام دادند و 4 نظامی صهیونیست را به هلاکت رساندند.