آرشیو پنج‌شنبه ۶ مهر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۳۴
اقتصادی
۴

یک مسئول خبر داد: پرداخت 3 نوع وام تولید به روستائیان با سود حداکثر 8 درصد

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از پرداخت سه نوع تسهیلات تولیدی با کارمزدهای حداکثر هشت درصدی در مناطق روستایی خبرداد.

سید ابوالفضل رضوی افزود: با تصویب مجلس شورای اسلامی یک و نیم میلیارد دلار معادل 5 هزار و پانصد میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای پرداخت تسهیلات ارزان برای توسعه روستایی اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: بانک های کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک و صندوق های کارآفرین امید و توسعه کشاورزی برای عاملیت این کار در نظر گرفته شده است.معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با اشاره به پرداخت تسهیلات با سه نوع کارمزد هشت، شش و صفر درصدی تا سقف دو میلیارد تومان در مناطق روستایی افزود: در مناطق مرزی اگرچندین خانوار مشارکت داشته باشند نرخ کارمزد صفر درصد خواهد بود و تاکنون سه فقره در شهرستان خاش استان سیستان وبلوچستان و 2 فقره درشهرستان نهبندان استان خراسان جنوبی برای اشتغال پایدار پرداخت شده است.

به گفته رضوی، قرار است زمین و محل طرح نیز به عنوان وثیقه لحاظ شود.

وی با اشاره به این شرایط استثنایی تصریح کرد: تولیدکنندگان و کارآفرینان به جای نرخ 18 درصدی سود تسهیلات در شهرها، می توانند با ایجاد اشتغال در روستاها از این نرخ های پایین بهره ببرند و در توسعه روستاها نیز نقش آفرینی کنند.

سید ابوالفضل رضوی اظهار امیدواری کرد این تسهیلات نتایج مهمی همچون کاهش نرخ بیکاری در روستاها و حاشیه نشینی شهرها و افزایش مهاجرت معکوس را بدنبال داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: روستاها مرکز تولید و روستائیان تولیدکنندگان بزرگ هستند و اگر می خواهیم به رشد اقتصادی مورد نظر در برنامه ششم دست یابیم باید به توسعه روستاها توجه کرد.