آرشیو پنجشنبه ۶ مهر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۳۴
اقتصادی
۴

با وجود عملکرد ضد ایرانی فرانسه صورت گرفت: فروش 100 هزار خودروی فرانسوی به ایران طی 8 ماه

فروش رنو فرانسه به ایران با تمام عملکرد ضد ایرانی اش در هشت ماهه نخست سال جاری میلادی با رشد 82 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به مرز 100 هزار دستگاه رسید.

به گزارش تسنیم، شرکت خودروسازی رنو فرانسه اعلام کرد در هشتمین ماه سال جاری میلادی 14 هزار و 519 دستگاه از محصولات خود را روانه بازار ایران کرده است.

فروش رنو فرانسه به ایران در این ماه نسبت به ماه قبل یعنی جولای افت 13 درصدی داشته است. رنو در جولای 16 هزار و 733 دستگاه از محصولات خود را روانه بازار ایران کرده بود.

بر این اساس مجموع فروش رنو به ایران در هشت ماهه 2017 نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 82 درصدی داشته و از 54 هزار و 548 به 99 و 617 یعنی به مرز 100 هزار دستگاه رسیده است.

بر اساس این گزارش فروش رنو به ایران در 12 ماهه سال 2016 نسبت به سال قبل از آن رشد 110 درصدی داشت و به 108 هزار و 536 دستگاه رسیده بود.

گفتنی است، کشور فرانسه در طول مذاکرات هسته ای با ایفا کردن نقش پلیس بد سعی در هدایت جریان مذاکرات به نفع اسرائیل را داشت و در حال حاضر هم نخست وزیر جدید این کشور بحث موشکی ایران را در کنار برجام به میان آورده است. با این وجود در یکی دو سال گذشته همواره شاهد بسته شدن قراردادهایی در زمینه خودرو و یا حتی در زمینه نفت با این کشور بودیم.

افزایش واردات خودرو از فرانسه در حالی است که چندی پیش نیز رئیس سازمان توسعه تجارت اعلام کرد طی شش ماه نخست امسال واردات خودرو از نظر ارزش بیش از 40 درصد افزایش یافته است.