آرشیو پنج‌شنبه ۶ مهر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۳۴
اخبار کشور
۳
اخبار ادبی و هنری

رضا برجی، سردار آتش به اختیار رسانه است

آئین تجلیل از 35 سال تلاش رضا برجی، عکاس و مستندساز جنگ با حضور جمعی از مسئولان و هنرمندان کشور در فرهنگسرای رسانه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، بهزاد تیمورپور رئیس فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی اظهار کرد: یکی از افتخارهای ما، برگزاری این مراسم است. برجی نمونه یک فرد بسیجی، مجاهد و آتش به اختیار است. ما برای پیشبرد اهداف فرهنگی، به افراد آتش به اختیار مانند او نیاز داریم.محسن مومنی رئیس حوزه هنری نیز در سخنانی گفت: رضا برجی یک سردار یا سرباز رسانه ای است. او از نخستین کسانی بوده که هر جا کسی مظلوم واقع می شد، آنجا حضور پیدا می کرد و ندای مظلومیت او را فریاد می زد. برجی و امثال او، ما را متوجه دارایی های مان می کنند و متوجه می شویم که در جهان گسترده، آدم های ناتوانی نیستیم. محبان اهل بیت(ع) و شیعیان، دارایی های ما در عرصه رسانه هستند.

در بخش بعدی این مراسم، بخشی از مستند 30 دقیقه ای رضا برجی با نام «عکاس صلح» که به کارگردانی سیداحمد معصومی ساخته شده است، به نمایش درآمد.

سپس حمیدرضا شکارسری – شاعر – ابیاتی را خواند.

بخش بعدی این مراسم، به تجلیل از رضا برجی اختصاص داشت که با حضور مسئولان حاضر در مراسم و خانواده او برگزار شد. سازمان سینمایی، فرهنگسرای رسانه، حوزه هنری، موسسه هنرمندان پیشکسوت و انجمن بوسنی و هرزگوین از جمله سازمان ها و ارگان هایی بودند که به این عکاس و مستندساز، هدایایی دادند.

در ادامه، رضا برجی نیز گفت: من یک تصویربردار و عکاس هستم. شاید قلمی بزنم و رسمی بکشم. الان نمی دانم آنچه باید می بودم، هستم یا نه. آقا مرتضی آوینی به من گفت، همیشه کوله ات را خالی کن تا بالا بروی.