آرشیو پنجشنبه ۶ مهر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۳۴
حوادث - اخبار کشور
۱۱

6 شهید خوزستانی حادثه تروریستی حله عراق شناسایی شدند

مدیرکل حج و زیارت خوزستان از شناسایی 6 شهید حادثه تروریستی حله عراق که 6 آذرماه سال گذشته رخ داد خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ناصر حویزاوی، گفت: پیکر پاک شهدای والامقام حادثه تروریستی حله عراق امروز در شهرهای حمیدیه، اهواز و شادگان تشییع و به خاک سپرده خواهند شد.

وی از عموم مردم شهیدپرور استان خواست در آئین تشییع پیکر شهدای طریق الحسین حضور یابند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شادگان نیز گفت: پیکر مطهر شهیده رضیه علی پور یکی از شهدای این شهرستان که در حادثه تروریستی حله عراق به شهادت رسید امروز ساعت 4 بعدازظهر از میدان امام خمینی این شهرستان تشییع می شود.

هادی حمر اظهار کرد: تعدادی از اهالی شهرستان شادگان در مراسم اربعین حسینی سال گذشته در کربلای معلی حضور یافتند که چند تن از شهروندان شادگانی در حادثه تروریستی حله به فیض شهادت نائل شدند.

وی افزود: هم اکنون پیکر مطهر شهیده رضیه علی پور از شهدای مفقودالاثر این شهرستان شناسایی شد که امروز تشییع می شود.

آذر ماه سال قبل در انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در یک پمپ بنزین در منطقه «الشوملی» شهر «الحله» (مرکز استان بابل) واقع در جنوب بغداد، زائران بی شماری شهید و زخمی شدند.

پمپ بنزین هدف قرار گرفته شده در کنار رستورانی قرار دارد که معمولا زوار ایرانی در راه برگشت از کربلا در آن برای استراحت توقف می کنند. شدت انفجار به حدی بود که ساختمان رستوران مجاور پمپ بنزین هم به طور کامل تخریب شده است. این رستوران در منطقه الشوملی در شرق شهر حله واقع شده و زوار ایرانی در مسیر بازگشت به سمت مهران، برای صرف غذا در آن توقف می کنند.