آرشیو پنجشنبه ۶ مهر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۳۴
حوادث - اخبار کشور
۱۱

سیل مشگین شهر 2 هزار راس دام عشایر را تلف کرد

جاری شدن سیل در مشگین شهر باعث تلف شدن 2 هزار راس از دام های سبک و سنگین عشایری این شهرستان در ییلاق شد.

قادر هنرمند مدیرکل امورعشایر استان اردبیل گفت: سیل همچنین 10 خودروی نیسان عشایر منطقه و نیز 15 آلاچیق آنها را با وسایل و اثاثیه از بین برده است.

وی بیان کرد: بر اثر سیل همچنین جاده های عشایری منطقه نیز تخریب شده و به اراضی زراعی و باغی منطقه نیز خسارت وارد شده است.

وی گفت: به منظور کمک به عشایر منطقه تسهیلات ارزان قیمت بانکی در نظر گرفته شده است که به روستاییان آسیب دیده پرداخت می شود.

علی رحیمی زاد فرماندار مشگین شهر نیز گفت که در برآوردهای اولیه تخمین زده می شود که بر اثر سیل اخیر 50 میلیارد ریال به این شهرستان خسارت وارد شده است.

در جریان بارش باران شدید عصر دوشنبه در مناطق روستایی خورشیدآباد، احمد آباد، خنجرلی، قصابه، دیبهلی، حصار، بالی قیه و محل اتراق عشایر در شهرستان مشگین شهر سیل جاری شد.

سیل همچنین در منطقه چرچیلو شش دستگاه خودرو که در بستررودخانه متوقف شده بود و نیز یک دستگاه را در روستای قره درویش با خود برد که خوشبختانه به دلیل اینکه سرنشینی درآنها نبود آسیبی به کسی وارد نشد.

سیلاب خسارت قابل توجهی به تاسیسات زیربنایی، اماکن عمومی، مزارع وباغ های شهرستان مشگین شهر وارد کرد.مشگین شهر در شمال غربی اردبیل واقع می باشد. این شهرستان یکی از سیل خیز ترین مناطق استان می باشد. در سال های اخیر چند مورد سیل در این شهرستان با خسارت جانی و مالی بوقوع پیوسته است.