آرشیو پنجشنبه ۶ مهر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۳۴
حوادث - اخبار کشور
۱۱

اوباما نام گونه های جدید عنکبوت!

دانشمندان آمریکایی از اسامی باراک اوباما، میشله اوباما و برنی سندرز برای نامگذاری گونه های تازه کشف شده عنکبوت ها استفاده کردند.

به گزارش نشریه هیل، دانشمندان دانشگاه ورمانت آمریکا از اسامی «باراک اوباما»، رئیس جمهور سابق آمریکا، «میشله اوباما»، همسر وی و «برنی سندرز»، سناتور دموکرات ایالت ورمونت را برای نامگذاری گونه‎های جدیدی از عنکبوت‎ها به کار بردند.این دانشمندان به همراه دانشجویان دانشگاه ورمانت آمریکا اعلام کردند که «باراک اوبامایی»، «میشله اوبامایی» و «برنی سندرزی» از جمله آخرین نام هایی هستند که برای گونه‎های تازه کشف شده عنکبوت‎ها انتخاب کرده‎ اند.

استاد دانشگاه ورمانت در این باره اعلام کرد: برای نامگذاری عنکبوت ها، ما و دانشجویان قصد داشتیم که از نام افرادی که درباره تغییرات آب و هوایی هشدار داده‎اند و افراد سرشناسی که برای بهبود وضع جهان تلاش کرده اند، استفاده کنیم.گزارش‎ها حاکی از آن است که پیش از این هم از اسامی «دیوید اتنبرو»، مستندساز انگلیسی، «لئوناردو دی کاپریو»، بازیگر و تهیه کننده آمریکایی و «دیوید بویی» موسیقیدان و آهنگ ساز انگلیسی برای نامگذاری عنکبوت ها استفاده شده است.این نخستین بار نیست که دانشمندان از نام باراک اوباما برای گونه‎های مکشوفه موجودات استفاده می کنند. سال گذشته هم دانشمندان یک گونه ماهی تازه کشف شده را به نام «اوباما» نامگذاری کردند. این دانشمندان برای تشکر از اقدامات رئیس جمهور سابق آمریکا در حمایت از یک منطقه حفاظت شده این نام را برای ماهی انتخاب کردند.