آرشیو یکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶، شماره ۶۶۱۲
اجتماعی
۴

به مناسبت روز جهانی کودک

جشنواره «لبخند خدا» برای کودکان کار و خیابان برگزار شد

دیروز 500 کودک کار و خیابان از 7 تا 15 ساله، به همت بهزیستی استان تهران و نهادهای مدنی فعال در این حوزه در جشنواره «لبخند خدا» که در مجتمع 22 بهمن به مناسبت روز جهانی کودک برگزار شد شرکت کردند.

احمد خاکی معاون اجتماعی بهزیستی استان تهران در این مراسم به خبرنگار «ایران» گفت: قرار است مرکز 22 بهمن به عنوان نخستین مرکز غیردولتی کودکان کار و خیابان هفته آینده با ظرفیت 50 کودک برای پذیرش کودکان خیابان شامل پسران 12 تا 16 ساله افتتاح شود. وی افزود: هدف از افتتاح این مجتمع، آموزش، توانمندسازی و ساماندهی آنها در خانواده است. فریبا درخشان نیا مدیر کل دفتر امور آسیب های اجتماعی بهزیستی نیز در این مراسم گفت: امسال علاوه بر ارائه خدمات رایج به کودکان خیابان، بسته حمایتی برای توانمندسازی کودک و مراکز غیردولتی که با بهزیستی همکاری دارند در قالب طرح «همبستگی خلاق» ارائه می شود. وی با اشاره به اینکه تعداد کودکان افزایش یافته و ارائه یک بسته جامع ضروری به نظر می رسد افزود: اجرای طرح همبستگی خلاق با سه کار گروه تخصصی از مرداد ماه سال جاری آغاز شده است. به گفته وی، پیش بینی ما برای تعداد کودکان خیابان در سال 95، 6 هزار کودک بود که الان به 9 هزار نفر رسیده. در واقع جلوتر از برنامه ششم توسعه که 7 هزار کودک تا پایان برنامه پیش بینی شده بود حرکت کردیم.

درخشان نیا، تعیین تکلیف کودکان اتباع خارجی را یکی از برنامه های بهزیستی دانست که در دستور کار قرار دارد.

وی همچنین در خصوص طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان گفت: از دادستان کل کشور درخواست کردیم تا در شیوه اجرای این طرح برای رعایت شان بچه ها و تدوین برنامه های حمایتی و پیوست های اجتماعی بازنگری شود.