آرشیو سه‌شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۶، شماره ۴۹۴۲
سینما
۱۲
سینمای جهان

جنگ فضایی در جدول گیشه

کیکاووس زیاری

بعد از مدت ها انتظار «بلید رانر: 2049» روی پرده سینماهای آمریکای شمالی رفت.

این اکشن علمی تخیلی با فروشی 5/31 میلیون دلاری، صدرنشین جدول هفتگی گیشه نمایش شد. فیلم که دومین قسمت یک اثر کلاسیک سینماست، هریسون فورد و رایان گاسلینگ را در نقش های اصلی دارد. دنیس ویلنووه کارگردان فیلم، چند سال تلاش داشت، دومین قسمت آن را تهیه و کارگردانی کند. کمپانی برادران وارنر برای تولید این اکشن ماجراجویانه، 150 میلیون دلار هزینه کرده است.

رقم افتتاحیه فروش فیلم در آمریکای شمالی، رضایت خاطر تهیه کنندگانش را فراهم نکرده است. خط اصلی داستان فیلم، درباره درگیری بشر با موجودات ربات گونه کامپیوتری در یک آینده نزدیک است.

دومین فیلم جدول «کوهستانی بین ما»، اولین ساخته انگلیسی زبان هانی ابواسد فیلمساز فلسطینی است. این درام ماجراجویانه با فروشی ده میلیون دلاری در این ردیف نشست. کمپانی فوکس قرن بیستم، این فیلم را با هزینه ای 35 میلیون دلاری تهیه کرده است. داستان فیلم به بررسی وضعیت دو آدم غریبه پس از سقوط هواپیمایشان در یک منطقه متروکه می پردازد. دو نقش اصلی فیلم را کیت وینسلت و ادریس البا بازی کرده اند.

به نوشته اسکرین اینترنشنال، اکشن ترسناک «آن» با فروشی نزدیک به ده میلیون دلار، ردیف سوم جدول را از آن خود کرد. فروش کلی این محصول کمپانی برادران وارنر در آمریکای شمالی، هم اکنون به 305 میلیون دلار رسیده است.

انیمیشن فانتزی و خانوادگی «الاغ کوچولوی من» سومین فیلم جدید جدول گیشه، با فروشی نزدیک به 9 میلیون دلار، ردیف چهارم جدول را به خود اختصاص داد. این محصول شرکت فیلمسازی لاینزگیت، حال و هوایی ماجراجویانه دارد. امیلی بلانت و زوئی سالدنا از جمله صداپیشه های فیلم هستند. این کمدی اکشن انیمیشنی، براساس داستان و ماجراهای یک مجموعه پربیننده تلویزیونی ساخته شده است.