آرشیو چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶، شماره ۴۹۴۳
سینما
۱۲
سینمای جهان

مت دیمون «شارلاتان» تازه سینما

کیکاووس زیاری

مت دیمون که قبل از این چندبار در نقش آدم های واقعی بازی کرده، یک بار دیگر سراغ یک کاراکتر واقعی می رود. این فیلم با نام «شارلاتان» جلوی دوربین می رود. حال و هوای این درام مستقل و نامتعارف، کمدی است. دیمون در نقش تازه اش در قالب یک دکتر دغلکار ظاهر می شود که اشتباهات فراوانی در کار و حرفه اش می کند. فیلمنامه اقتباسی فیلم براساس داستان نوول پرخواننده ای به نام «خطرناک ترین شارلاتان آمریکایی» نوشته می شود. داستان این نوول درباره دکتر جان آر برینکلی است.

او در سال 1918 در ایالت کانزاس کلینیک خود را دایر کرد. دکتر برینکلی در کنار ادعاهای مختلفی که کرد، به اهالی شهر قول داد بیماری فراگیر آن زمان را درمان خواهد کرد، اما تمام قول های او، فریبی بیش نبود. او با طرح این ادعاها توانست ثروت زیادی به دست بیاورد، اما جراحی های او، ناموفق بود و کار دستش داد.

دکتر برینکلی در دادگاه با یک پرونده پرحجم روبه رو و متهم به مرگ عامدانه هفت بیمار خود در اتاق جراحی شد.

به نوشته نشریه امپایر، هنوز کارگردانی برای شارلاتان انتخاب نشده است. این درحالی است که کمپانی یونیورسال، هزینه ای 80 میلیون دلاری برای تولید آن در نظر گرفته است. تمام صحنه های این کمدی درام واقع گرا در کانزاس و محله های قدیمی آن فیلمبرداری خواهد شد.

قرار است کلید فیلمبرداری فیلم، تا قبل از شروع سال تازه میلادی زده شود. انتخاب مت دیمون برای ایفای نقش دکتر برینکلی در شرایطی است که مدتی قبل، رابرت داونی جونیور از علاقه اش برای بازی در این نقش صحبت کرد.

او درصدد بود فیلم را در شرکت فیلمسازی خودش جلوی دوربین ببرد. تماشاگران سینما که دیمون را با مجموعه اکشن افشاگرانه جیسون بورن می شناسند، اواخر ماه نوامبر با او در اکشن «سابیربیکان» به کارگردانی جورج کلونی دیدار خواهند کرد.