آرشیو پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۴۴
صفحه آخر
۱۲

کوتاه از سراسر جهان

میانمار

رویترز: در ارتباط با ابعاد جنایات ارتش میانمار و بودایی های افراطی علیه مسلمانان استان «راخین» میانمار، سازمان ملل طی گزارشی اعلام کرده، نیروهای امنیتی میانمار (به همراه عناصر اوباش بودایی)، خانه ها و سایر اموال مسلمانان را نابود کرده اند و نابودی اموال و مزارع کشاورزی و دام ها به گونه ای است که احتمال بازگشت مسلمانان به خانه و کاشانه خود وجود ندارد.

بحرین

واس (خبرگزاری رسمی عربستان): نیروی دریایی بحرین به همراه نیروی دریایی عربستان در آب های خلیج فارس، دست به رزمایش مشترک زدند. «فهد الغفیلی» فرمانده ناوگان شرقی نیروی دریایی عربستان، هدف از این رزمایش را «تبادل تجربیات و ارتقای سطح آمادگی جنگی» آنها ذکر کرده است. در پی قیام مردم بحرین علیه رژیم آل خلیفه در سال 1389، نظامیان رژیم آل سعود به کمک آل خلیفه شتافتند و حمایت آنها از رژیم بحرین هنوز ادامه دارد.

چین

تسنیم: بنابر اعلام وزارت خارجه چین یک فروند ناوشکن آمریکایی به جزایر چینی در دریای جنوبی چین نزدیک شده است. پکن این اقدام آمریکا را موجب افزایش تنش و تیرگی روابط میان دو کشور دانست.

آمریکا به ساخت جزایر مصنوعی توسط پکن در آب های دریای چین جنوبی، معترض است. چین اما دریای مذکور را از آب های سرزمینی خود می داند.

جمهوری آذربایجان

ترند: وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرده، 50 نظامی این کشور، در قالب چرخش نیرو، به افغانستان اعزام می شوند. نظامیان جمهوری آذربایجان به عنوان بخشی از نیروهای موسوم به «ایساف»، از سال 2002 تاکنون در این کشور حضور دارند. حدود 40 درصد تجهیزات عملیات ناتو در افغانستان، از طریق جمهوری آذربایجان، به این کشور منتقل می شود.

روسیه

ایسنا: وزارت دفاع روسیه از آغاز رزمایش گسترده نیروی موشکی راهبردی روسیه در منطقه «آلتای» واقع در جنوب سیبری خبر داده است.

روس ها می گویند در این رزمایش، 4000 نیروی نظامی شرکت دارند و موشک انداز های حامل موشک های قاره پیمای «توپل» را مورد آزمایش قرار می دهند.

سوریه

خبرگزاری جمهوری اسلامی: شمار جدیدی از نظامیان عرب عضو حزب کردی «اتحاد دموکراتیک سوریه» در استان «حسکه» از این حزب جدا شده اند.به گفته این افراد، رهبران این حزب که کرد هستند، اعضای عرب حزب را به خط مقدم و مناطق خطرناک اعزام می کنند، تا آنها را به کشتن دهند. پیش از این نیز شماری از اعضای اتحاد دموکراتیک از این حزب جدا شده بودند.