آرشیو پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۴۴
اقتصادی
۴

قائم مقام وزیر کار: ایجاد اشتغال در روستاها پول پاشی نمی خواهد

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه با طرح توسعه اشتغال روستایی به دنبال پول پاشی و مقروض کردن روستاییان بیکار نیستیم، گفت: منابع 1/5 میلیارد دلاری بر مزیت های منطقه ای روستاها متمرکز خواهد بود.

ابوالحسن فیروزآبادی، در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سوال که منابع صندوق توسعه ملی که برای توسعه اشتغال روستایی در نظر گرفته شده است، با چه اولویت هایی تخصیص داده خواهد شد، اظهار داشت: در این طرح بیشتر به دنبال مزیت های منطقه ای روستا هستیم.

وی افزود: متاسفانه در منطقه تولید زعفران بیرجند، آموزش مناسب مهارتی تولید زعفران نداریم؛ بر این اساس مطالعاتی که در وزارت کار انجام دادیم تا حلقه های مفقوده را بیابیم.فیروزآبادی با تاکید بر اینکه به دنبال پول باشی به صورت تخصیص تسهیلات نیستیم، گفت: نمی خواهیم بیکار مقروض داشته باشیم؛ بلکه به دنبال توانمندسازی روستاها هستیم.وی افزود: مطالعات لازم در روستاها در حال انجام است تا بازاریابی، آموزش و مهارت های لازم پیش از اشتغال به کار ارائه شود.

قائم مقام وزیر کار معتقد است که طرح توسعه اشتغال در روستاها بیشتر با هدف توانمندسازی و ایجاد ارزش افزوده در محصولات مزیت دار منطقه اجرا خواهد شد.