آرشیو پنج‌شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۶، شماره ۲۹۸۴
جامعه
۱۷

جانشین فرمانده ناجا: ماموران برخورد با سد معبر پلیس نیستند

ایسنا: جانشین فرمانده ناجا تاکید کرد ماموران برخورد با سد معبر شهرداری یا همان شهربان، نیروی پلیس و یگان های حفاظت نیستند. سردار اسکندر مومنی با بیان اینکه وضعیت امنیتی کشورمان مطلوب است، گفت: ایران سال 96 امن تر از ایران 95 است.

این امنیت در شرایطی به دست آمده که ناامنی های مختلفی در کشورهای منطقه وجود دارد؛ اما خوشبختانه تحت هدایت های مقام معظم رهبری، ایران از وضعیت امنیتی مطلوبی برخوردار است. او در پاسخ به این سوال که آیا ماموران سد معبر شهرداری، نیروی پلیس یا یگان حفاظت محسوب می شوند یا خیر؟ گفت: شهربان ها جدا از این موضوع هستند و نیروی پلیس محسوب نمی شوند و طور دیگری فعالیت می کنند.

جانشین فرمانده ناجا درباره نحوه اعطای تجهیزات ماموران یگان های حفاظتی نیز تصریح کرد: درباره این موضوع بر اساس میزان کارآمدی و همچنین آموزش های ماموران بررسی می شود و با توجه به وظایف و نقشی که ماموران پلیس بر عهده دارند، تجهیزات در اختیارشان قرار گرفته و آموزش های لازم را نیز می بینند. او در پاسخ به سوال دیگری درباره احتمال جعل لباس یگان های حفاظت در برخی از مراکز خصوصی، اظهار کرد: پلیس بر این موارد نظارت داشته و با هرکسی که بخواهد با جعل لباس پلیس و یگان های پلیس، اقدامات مجرمانه ای انجام دهد، برخورد خواهد کرد.