آرشیو پنج‌شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۶، شماره ۲۱۷۴۴
ورزشی
۹

قطع همکاری با مربیان خارجی شمشیربازی

رئیس فدراسیون شمشیربازی می گوید در سال های گذشته مربیان خارجی خوبی در شمشیربازی ایران حضور داشتند اما پس از رسیدن دلار از هزار تومان به 4 هزار تومان فدراسیون نتوانست با این مربیان همکاری اش را ادامه دهد.

فضل الله باقرزاده درباره حضور مربی جدید ازبکستانی تیم ملی اپه اظهار کرد: ازبکستان در اسلحه اپه بسیار قوی است و ورزشکاران این کشور در المپیک و قهرمانی جهان عناوین زیادی دارند. شوکت توردی نیز یکی از مربیان خوب ازبکستان است که مبلغ قرارداد و دستمزد بالایی دارد. اما با توجه به اینکه اخیرا با فدراسیون این کشور دچار اختلاف شده است، برای اینکه خودش را اثبات کند، حاضر شده با مبلغی نه چندان زیاد، با ما قرارداد همکاری امضا کند.

وی افزود: ما با این مربی سه ماه قرارداد داریم تا نتیجه تمرین هایش را ببینیم. او روز جمعه وارد ایران شد و از صبح شنبه اردوهای تیم ملی اپه برای بزرگسالان و تیم های پایه در صبح و بعدازظهر برگزار می شود.

باقرزاده خاطرنشان کرد: تیم ملی اپه مردان اواخر آبان ماه به جام جهانی ایتالیا اعزام خواهد شد. تیم ملی اپه بانوان نیز در اوایل آذرماه به جام جهانی چین می رود و برنامه ما این است که هر دو تیم را برای بازی های آسیایی جاکارتا آماده کنیم.

رئیس فدراسیون شمشیربازی با بیان اینکه در سال های گذشته بهترین مربیان اپه و فلوره خارجی در ایران حضور داشتند، بیان کرد: پس از گران شدن دلار و رسیدن قیمت آن از هزار تومان به 4 هزار تومان و با توجه به اینکه بودجه فدراسیون شمشیربازی بسیار محدود است، نتوانستیم همچنان با این مربیان همکاری مان را ادامه دهیم و به مربیان داخلی تکیه کردیم.