آرشیو پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۶، شماره ۲۹۸۴
حوادث
۱۳

اهدای عضو مامور پلیس پس از مرگ مغزی

شرق: خانواده مامور پلیسی که در پی حادثه تصادف ماشین دچار مرگ مغزی شده بود، اعضای بدن او را اهدا کردند. 17 مهرماه با اعلام رضایت خانواده ستوان دوم «روح الله میرزایی» اعضای بدن این مامور دلاور فرماندهی انتظامی استان فارس که در حین اعزام به ماموریت جان به جان آفرین تسلیم کرد، اهدا شد. سردار احمدعلی گودرزی، فرمانده انتظامی استان فارس، دراین باره به میزان گفت: ساعت 13روز هفدهم مهر بر اساس اعلام مرکز فوریت های پلیسی 110 درخصوص وقوع یک فقره واژگونی خودرو در جاده لارستان – جهرم، بلافاصله ماموران برای بررسی موضوع به محل موردنظر اعزام می شوند.

گودرزی ادامه داد: ماموران در محل مشاهده می کنند که یک دستگاه خودرو زانتیا به رانندگی ستوان دوم «روح الله میرزایی»، از کارکنان قرارگاه صالحین فرماندهی انتظامی استان فارس، به گاردریل کنار جاده برخورد کرده است که مصدوم از سوی عوامل اورژانس به بیمارستان پیمانیه جهرم منتقل می شود. وی افزود: بر اثر شدت جراحات وارده، ستوان دوم «روح الله میرزایی» روز سه شنبه در بیمارستان پیمانیه شهرستان جهرم جان به جان آفرین تسلیم کرد. فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه ستوان دوم میرزایی برای انجام ماموریتی به جنوب استان اعزام شده بود، گفت: خانواده مرحوم میرزایی با حضور در بیمارستان پیمانیه موافقت و رضایت خود را برای اهدای اعضای بدن این مامور دلاور نیروی انتظامی استان اعلام کردند. سردار گودرزی ضمن طلب مغفرت و آمرزش برای این مرحوم و صبر برای خانواده وی، گفت: ماموران نیروی انتظامی تا جان در بدن دارند در راه نظم و امنیت از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمی کنند.

وی افزود: اهدای اعضای بدن این مامور دلاور ناجا نشان دهنده روحیه ایثار و فداکاری ماموران جان برکف نیروی انتظامی است که پس از مرگ نیز خیر آنها به مردم می رسد. فرمانده انتظامی استان فارس گفت: مرحوم ستوان دوم «روح الله میرزایی» از کارکنان دلاور و شجاع بود که در چند عملیات دیگر مورد اصابت گلوله اشرار مسلح قرار گرفته و به درجه جانبازی نیز نائل شده بود.