آرشیو پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۶، شماره ۹۰۵۶
سیاسی
۲

آیت الله سبحانی: حفظ نظام در گرو علمی بودن حوزه هاست

حضرت آ یت الله سبحانی با بیان این که دشمنان دائما علیه تشیع و نظام فعالیت می کنند، گفت: اگر می خواهیم حافظ نظام باشیم حوزه باید علمی باشد و عالم، فقیه، مفسر و خطیب با معلومات تربیت کند.

به گزارش رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید دیروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت مطالعه و مباحثه دروس توسط طلاب، گفت: طلاب باید درس را مطالعه کنند تا وقتی استاد مطالب را بیان می کند زودتر به جلو بروند، چرا که پیش مطالعه درس را برای انسان گوارا می کند. وی ادامه داد: یکی از کارهای امام زمان(عج) دعا برای شیعیان است، اگر دعای حضرت نبود بلا نازل می شد و دشمنان چیره می شدند، قریب به 40 سال از عمر جمهوری اسلامی ایران می گذرد که در سال 1357 به پیروزی رسید. حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که در برابر جمهوری اسلامی یک جهان دشمن وجود دارد، ابراز داشت: از آن جایی که دنبال اسلام واقعی به طریق اهل بیت(ع) هستیم بسیاری دشمنی می کنند.

وی عنوان کرد: امروز دشمنان از راه های گوناگون از جمله به وسیله ماهواره ها و به زبان های گوناگون مثل فارسی علیه شیعه و نظام دائما فعالیت می کنند اما بحمدالله نظام برپاست چون که امام زمان(عج) نظر بر شیعیان دارد و ما را دعا می کنند، ما نیز باید سرباز خوبی برای حضرت باشیم و سرباز خوب علم خوب نیاز دارد. این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم حافظ نظام باشیم حوزه باید حوزه علمی باشد و عالم و فقیه، مفسر، خطیب با معلومات تربیت کند.