آرشیو پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۶، شماره ۳۹۲۷
صفحه آخر
۱۶

جهان: خارج از مرزها

آلودگی 84 درصد آب آشامیدنی افغانستان، هشدار تغییر اقلیم، ساخت دو ساختمان در دانشگاه کابل با همکاری چین و بازتاب سخن دبیرکل ناتو که خروج از افغانستان را پرهزینه تر از ماندن دانسته است: سرخط مهم ترین خبرهای افغانستان است. روزنامه «افغانستان ما» هم به نقل از نخست وزیر پاکستان روایت کرده: «برای هیچ فرد یا گروهی پناهگاه امن ایجاد نکردیم.»

اعلام استقلال کاتالونیا و تعلیق آن برای مذاکره با مادرید، آتش سوزی گسترده در کالیفرنیا با دست کم 15 کشته و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در لیبریا: مهم ترین خبرهای روزنامه های اسپانیا است. روزنامه «ال پاییس» گزارش چالش ترامپ با وزیر خارجه امریکا در مورد ضریب هوشی را منتشر کرده و «لاوانگواردیا» خبر می دهد: «مرکل از تشکیل وزارت دارایی برای یورو استقبال کرد.»

ترکیه در مسیر کاهش تنش با امریکا و حمایت اکثر روس ها از پوتین: سرخط خبرهای یونان است. روزنامه «تانیا» خبر داده: «اختلاف ترامپ و وزیر خارجه با وجود تکذیب ترامپ ادامه دارد.» و «تاکسی دروموس» گزارشی درباره ارایه کمک ها به فرزندان قشر کم درآمد در مدارس یونان و وظیفه دولت در حمایت از حقوق انسان ها، یونانی و غیریونانی دارد.