آرشیو پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۶، شماره ۴۹۴۴
تپش روز
۵

خالی کردن حساب سالخوردگان با دستگاه پوز

دو مرد جوان با حمله به افراد سالخورده، کارت بانکی آنها را سرقت و با دستگاه پوز موجودی حساب آنها را خالی می کردند.

به گزارش جام جم، هفته گذشته مردی سالخورده با حضور در شعبه دوم دادسرای ناحیه 34 تهران از دو مرد به اتهام سرقت کارت بانکی اش و خالی کردن موجودی آن شکایت کرد.

شاکی به بازپرس بهشتی گفت: من مقابل دستگاه خودپردازی در یکی از محله های تهران رفته بودم، همین که کارت و رمزم را از جیبم درآوردم و خواستم از دستگاه خودپرداز پول برداشت کنم، مردی به من حمله کرد و کارت بانکی ام را همراه رمز آن دزدید. من تعقیبش کردم که او با کمک مرد دیگری با موتورسیکلت فرار کردند. چند دقیقه بعد با پیامک بانک، متوجه برداشت 600 هزار تومان از حسابم شدم.

همزمان با این شکایت، پرونده ای تشکیل شد. تحقیقات پلیسی برای شناسایی و دستگیری دو سارق فراری ادامه داشت تا این که افراد سالخورده دیگری نیز با حضور در پلیس آگاهی شکایت های جدیدی مطرح کردند.

بررسی این پرونده ها نشان می داد آنها نیز زمانی که مقابل دستگاه خودپرداز رفته بودند، در دام دو مرد گرفتار شده اند وکارت های بانکی آنها به سرقت رفته است. تحقیقات نشان می داد چهره نگاری دو متهم فراری با هم مطابقت دارد و آنها همان دو نفری هستند که پلیس در تعقیبشان است. ماموران زمانی که به استعلام از بانک پرداختند، معلوم شد سارقان از طریق دستگاه پوز موجودی حساب شاکیان را خالی کرده اند. دستگاه پوز نیز متعلق به مردی است که آن را از یکی از بانک های تهران دریافت کرده است.

سارق با مدارک هویتی یک فرد معتاد به بانک رفته و توانسته بود با مدرک او دستگاه پوز را خریده و در سرقت از مشتریان بانک ها از آن استفاده کند.

با افزایش این شکایت ها، جست وجوی پلیس برای یافتن این دو سارق فراری ادامه دارد.