آرشیو پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۶، شماره ۴۹۴۴
حوادث
۱۹

عاملان آتش زدن مسجد تحت تاثیر ماهواره بودند

فرمانده انتظامی پایتخت با اشاره به دستگیری عاملان آتش زدن مسجد در شمال شرق تهران، ارتباط آنها با فرقه های شیطان پرستی را تکذیب کرد.

به گزارش میزان، صبح دیروز، سردار حسین رحیمی در حاشیه طرح برخورد با قاچاقچیان و معتادان تهران در مورد آخرین وضعیت پرونده تیراندازی به اماکن عمومی تهران گفت: خوشبختانه با شناسایی عوامل این حادثه که تحت تاثیر القائات ماهواره بودند، این اقدامات در سطح شهر تهران متوقف شد. این افراد عمدتا افراد کم سن و سال بودند و تحت تاثیر، اغوا و آموزش های ماهواره ای قرار داشتند که همه شان دستگیر شدند.

وی موضوع دخالت عوامل شیطان پرستی در حادثه آتش زدن مسجد جوادالائمه در شمال شرق تهران را تکذیب کرد و افزود: عوامل این حادثه تلخ دستگیر شدند و در بازجویی های اولیه اعلام کردند، تحت تاثیر ماهواره بودند و هیچ ارتباطی با گروه های شیطان پرستی ندارند.

رئیس پلیس تهران همچنین درباره طرح جمع آوری معتادان متجاهر و کشفیات مواد مخدر پلیس گفت: با اجرای این طرح در عرض 24 ساعت موفق شدیم 820 معتاد متجاهر را در منطقه 12 شناسایی و دستگیر کنیم. در پاکسازی منطقه شوش، هرندی و مولوی نیز 225 فروشنده مواد مخدر دستگیر شدند.

سردار رحیمی از انهدام سه باند مواد مخدر در تهران خبر داد و افزود: از هشت عضو دستگیر شده این باندها، 870 کیلوگرم مواد مخدر بویژه هروئین کشف شد.

وی با بیان این که این معتادان تحویل بازپروری شدند، تصریح کرد: کمپ تهران حدود ده تا 15 هزار نفر ظرفیت دارد. این معتادان، تحویل مراکز بهزیستی می شوند. ماموریت پلیس برخورد و جمع آوری معتادان متجاهری است که چهره شهر را خراب کرده اند. امیدواریم وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی هم جدی تر به این موضوعات رسیدگی کنند چون خرده فروشان معضل اصلی مردم این منطقه هستند.