آرشیو پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۶، شماره ۴۹۴۴
ورزش
۹

ایتالیا، به کرواسی، سوئیس و دانمارک نمی خورد

در انتظار قرعه کشی اروپا

بازی های مرحله گروهی مقدماتی جام جهانی 2018 در منطقه اروپا، بامداد دیروز به وقت تهران به پایان رسید تا ضمن مسجل شدن صعود تیم های فرانسه و پرتغال به جام جهانی، هشت تیم راه یافته به مرحله پلی آف نیز رسما معرفی شوند.

پیروزی 2 بر صفر پرتغال مقابل سوئیس را باید مهم ترین اتفاق روز پایانی مرحله گروهی دانست. سوئیس تا قبل از این بازی هر 9 بازی قبلی خود را برده بود اما شکست مقابل پرتغال باعث شد آنها صدرنشینی را به یاران کریس رونالدو واگذار کنند و خود به عنوان تیم دوم راهی مرحله پلی آف شوند. شاید نفسگیرترین بخش رقابت های مقدماتی جام جهانی همین چهار پلی آف باشد؛ جایی که از میان هشت تیم اروپایی چهار تیم باید با حسرت بازی های روسیه را تماشا کنند. هشت تیم منتخب برای مرحله پلی آف اروپا این تیم ها هستند: ایتالیا، سوئد، کرواسی، دانمارک، سوئیس، ایرلند شمالی، یونان و ایرلند جنوبی.

اما سازوکار فیفا برای قرعه کشی این مرحله چیست؟ آیا هر هشت تیم در یک گلدان قرار خواهند گرفت؟ پاسخ منفی است. فیفا در این مرحله تیم ها را به دو گلدان چهار تیمی تقسیم می کند. چهار تیمی که در رنکینگ ماه اکتبر فیفا بالاتر هستند در یک گلدان و چهار تیمی که در جایگاه پایین تری قرار دارند در یک گلدان. سپس طبق قرعه کشی، تیم های گلدان یک حریفان خود را که از گلدان دو هستند خواهند شناخت. رنکینگ ماه اکتبر فیفا دوشنبه 24 مهر اعلام خواهد شد و قرعه کشی پلی آف اروپا نیز روز سه شنبه 25 مهر، ساعت 15 و 30 دقیقه به وقت تهران در زوریخ برگزار خواهد شد، اما با توجه به این که از هم اکنون جای تیم ها در رنکینگ ماه آینده فیفا مشخص است، هشت تیم اروپایی به این ترتیب در دو گلدان قرار خواهند گرفت:

گلدان 1: سوئیس (11)، ایتالیا (15)، کرواسی (18)، دانمارک (19)

گلدان 2: ایرلند شمالی (23)، سوئد (25)، ایرلند جنوبی (26)، یونان (47)

اعداد داخل پرانتز رتبه تیم ها در رده بندی ماه اکتبر فیفاست. به این ترتیب امکان رویایی تیم های گلدان یک با یکدیگر وجود نخواهد داشت، همان طور که تیم های گلدان دو نیز با یکدیگر روبه رو نخواهند شد.