آرشیو پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۶، شماره ۴۹۴۴
ایران
۱۵

افزایش 2 برابری بودجه قرآنی استان ها

قائم مقام و دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور با اشاره به تدوین برنامه هایی برای توسعه امور قرآنی گفت: امسال بودجه قرآنی استان ها دو برابر شده است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حمید محمدی دیروز در چهارمین مجمع نمایندگان شورای قرآنی استان ها در کرج افزود: در دو هفته آینده نیز اعتبارات قرآنی در استان ها دریافت می شود.

وی با اشاره به این که در برنامه ریزی و تصمیم سازی در حوزه قرآنی با موانعی مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: پس از گذشت نزدیک به 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز اطلس قرآنی استان ها تهیه نشده و اطلاعات دقیق و جامع در حوزه قرآنی استان ها موجود نیست.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور گفت: بدون اطلس قرآنی نمی توان هیچ گونه برنامه ریزی دقیق منطبق بر واقعیت ها که بتواند مسیر رشد را ترسیم کند، نخواهیم داشت.

محمدی ادامه داد: مشکل دیگر این است که در بسیاری از استان ها ساختارهای لازم برای حمایت از برنامه های قرآنی فراهم نشده است.

قائم مقام و دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور گفت: نیاز است مسئولان برای توسعه فرهنگ قرآنی در استان ها اقدامات بیشتری صورت داده و ساز و کارهای لازم را اتخاذ کنند.

وی با بیان این که امسال نیز امام جمعه، استاندار، استان و دستگاه برتر قرآنی معرفی می شوند، افزود: انتظار ما از استان ها این است که علاوه بر برنامه کلان یک سند استانی نیز داشته باشند و وضعیت هر استانی را در حوزه قرآنی در درازمدت تعیین کنند.

محمدی با اشاره به این که تاکنون 14استان کشور این سند را تدوین کرده اند، گفت: بازنگری آیین نامه شوراهای قرآنی استان ها پس از پنج سال، طرح آمایش و اطلس قرآنی موارد کلیدی است که باید لحاظ شوند.