آرشیو پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۶، شماره ۴۹۴۴
ایران
۱۵

خراسان شمالی پایلوت طرح مشاغل خانگی شد

رئیس جهاددانشگاهی خراسان شمالی از پایلوت شدن استان برای طرح توسعه مشاغل خانگی خبر داد و گفت: براساس تفاهم نامه امضا شده بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاددانشگاهی، این استان جزو استان های پایلوت این طرح انتخاب شد.

به گزارش ایسنا، احسان عباسی اظهار کرد: طرح توسعه مشاغل خانگی به پیشنهاد جهاددانشگاهی و همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سطح کشور، به صورت پایلوت در استان های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی، آذربایجان غربی، کردستان، لرستان، کرمانشاه و ایلام اجرا می شود.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح 20هزار نفر در سطح کشور دوره های آموزشی، توانمندسازی و راه اندازی مشاغل خانگی را در مراحل مختلف فرامی گیرند. عباسی با اشاره به این که انعقاد تفاهم نامه همکاری با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بسیار ارزنده است، ادامه داد: انتخاب خراسان شمالی به عنوان پایلوت، فرصتی مغتنم برای استان است.

وی با بیان این که این طرح به عنوان توسعه مشاغل خانگی در سه مرحله مشخص اجرا می شود، افزود: بررسی، شناسایی و اولویت بندی مزیت های استان ها در دستور کار جهاددانشگاهی و ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواهد بود و هماهنگی های اولیه در این مرحله انجام می شود.

رئیس جهاددانشگاهی خراسان شمالی اظهار کرد: بررسی مزیت ها و امکانات موجود و هدایت افراد دارای شرایط لازم با راه اندازی مشاغل خانگی در سامانه ای به همین منظور و با اعلام آدرس آن به متقاضیان انجام می شود.

عباسی مرحله دوم در این طرح را توانمندسازی دانست و گفت: در این مرحله ارزیابی و استعدادسنجی متقاضیان، هدایت و مشاوره به آنان، آموزش و ایجاد شبکه بین کارآفرینان، خبرگان حوزه مشاغل خانگی و حتی بازار و خریداران انجام می شود.

وی با بیان این که مرحله سوم این طرح اتصال به بازار است، خاطرنشان کرد: بسیاری از فعالیت های اقتصادی خوب در مرحله شکل گیری به علت نداشتن توجه به بازار با شکست مواجه می شوند.

رئیس جهاددانشگاهی خراسان شمالی ادامه داد: در این مرحله شکل دهی بازارهای فیزیکی و الکترونیکی و بنگاه های بالادستی، استانداردسازی محصولات یا تولید استاندارد و برند برای آنها، ارتقای کیفیت و بسته بندی محصول و نهایتا تنظیم برنامه های تولید و فروش انجام می شود.