آرشیو دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۶، شماره ۴۹۴۷
سینما
۱۲
سینمای جهان

شکست سرآشپز هندی!

کیکاووس زیاری

سرآشپز، تازه ترین فیلم سیف علی خان، در جدول گیشه نمایش سینماهای هند شکست سختی خورد. این فیلم در سه روز اول اکران عمومی خود، فروش بسیار پایین پنج کروری را تجربه کرد. با این رقم بسیار کم فروش، سرآشپز حتی نتوانست صدرنشین جدول هفتگی گیشه نمایش شود. صدرنشین جدول، دوقلوها 2 با فروشی 18 کروری بود. با آن که سرآشپز با هزینه معمولی 30 کروری تهیه شده، اما فروش کلی آن نمی تواند این رقم را تامین کند. تحلیلگران اقتصادی سینما از افتتاحیه کمدی خانوادگی جدید خان به عنوان یک فاجعه اسم برده اند.

این فیلم نسخه دوباره سازی شده فیلم هالیوودی جان فاورو به همین نام است. نکته جالب این که نسخه اصلی انگلیسی زبان هم فروش بالایی در جدول گیشه نمایش سینماهای جهان نداشت. داستان فیلم درباره سرآشپزی است که عاشق غذا پختن است و با افتتاح یک رستوران جدید، تلاش می کند غذاهایش را به اهالی معرفی کند. شکست تجاری سرآشپز، دنباله ای بر شکست های تجاری سه سال اخیر فیلم های سیف علی خان است. در چند سال اخیر، هیچ یک از فیلم های او نتوانسته فروش خوب و بالایی در جدول گیشه نمایش داشته باشد.

به نوشته بالیوود هنگاما، دومین قسمت کمدی جوان پسند دوقلوها توانسته لقب یک فیلم بسیار پرفروش (سوپرهیت) را از آن خود کند. این فیلم در ده روز اول نمایش، به فروش کلان 123 کروری (هر صد کرور حدود 16 میلیون دلار است) دست پیدا کرده است. هزینه ساخت فیلم، حدود 80 کرور بوده و اهل فن برای آن یک فروش کلی 150 تا 170 کروری پیش بینی می کنند. وارون دهاون بازیگر جوان و موفق بالیوود در این فیلم در نقش یک برادر دوقلو ظاهر شده است. قسمت اول دوقلوها، حدود 20 سال قبل و با بازی سلمان خان به روی پرده سینماهای هند رفت. کارگردان هر دو فیلم، دیوید دهاون کمدی ساز موفق هندی و پدر وارون بوده است.