آرشیو سه‌شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶، شماره ۲۹۸۸
روزنامه فردا
۲۰
حرف درشت

وسط نیایش چند؟

پوریا عالمی
امروز چند نکته مهم را با هم کشف و خنثی سازی می کنیم:
مزیت نسبی سنی

الان میانگین سنی وزرای دولت در دنیا طوری است که میانگین ما 120 سال است! و میانگین آنها 40 سال و این دقیقا رمز پیروزی ماست. ما باید با وزرا و مسئولان کشورهای دیگر جلسه کنیم، بعد توی جلسه بگوییم: تو مثل اینکه احترام بزرگ تر سرت نمیشه؟ هان؟ بعد قلبمان را بگیریم و بگوییم: قلبم... قلبم... الان سکته می کنم... بعد طرف تا هول شد و گفت می تونم بهتون کمکی کنم پدرجان؟ ما سریع بگوییم: نه پس؟ سریع این پیمان همکاری را امضا کن و سالی صد میلیون یورو از ما خرید کن تا سکته ام ندادی.... ما باید تهدیدها را تبدیل به فرصت ها کنیم، نه اینکه از فرصت ها تهدید بسازیم برای خودمان.

با لبخند وارد شوید

از قدیم می گویند آمریکایی ها خیلی شبیه ما ایرانی ها هستند. الان هم رودست ما بلند شده اند و رئیس جمهوری انتخاب کردند که آدم بهش فکر هم می کند از خجالت آب می شود. عیبی هم ندارد. هشت سال آقای احمدی نژاد حرف می زد، مردم جهان به ما لبخند می زدند، الان آقای ترامپ حرف بزند، ما بخندیم. ما فقط نگرانیم حالا که حال واحوال آمریکایی ها شبیه ما ایرانی هاست، یکهو نزند و یکی مثل آقای احمدی نژاد و آقای قالیباف شهردارشان بشود و شهرها را بپکانند.

نکته اقتصادی

آقای احمدی نژاد دوتا جمله می گفت و ما را می برد تا لب خط سکته و آتش، فرداش دلار می کشید بالا. این آقای ترامپ چهار ساعت سخنرانی می کند، دریغ از اینکه دلار دو قرون بکشد بالا یا پایین. باور کنید ما در حق احمدی نژاد جفا کردیم.

آخرین سوال و جواب

شهردار جدید تهران، آقای نجفی، جلسه مطبوعاتی برگزار کرده و سوال های خبرنگاران را جواب داده. آخرین باری که شهردار قدیم تهران به سوال کسی جواب داد (وی کلا در 10 سال سه بار جلسه مطبوعاتی برگزار کرد)، وقتی بود که یکی از همکارهاش پرسید:... پسر یکی از رفقا می خواد برج بسازه...، پرسیده وسط اتوبان نیایش قیمتش چند؟ چند بگم؟