آرشیو چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶، شماره ۲۹۸۹
ورزش
۱۸

داور عمانی پروژه بازگشت تاریخی را متوقف کرد

پایان رویای آسیایی پرسپولیس

پرسپولیس با لیگ قهرمانان آسیا وداع کرد. قرمزها که برای صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا دنبال انجام ماموریت غیرممکن جبران شکست 4- صفر بازی رفت بودند، موفق نشدند به هدفشان برسند.

بازی برگشت پرسپولیس- الهلال عربستان، دیشب در مسقط عمان برگزار شد که این دیدار با تساوی 2-2 به پایان رسید. با توجه به باخت 4-صفر پرسپولیس، قهرمان ایران در مجموع 6 -2 مغلوب قهرمان عربستان شد. پس از شکست سنگین پرسپولیس در بازی رفت، این تیم امید داشت در بازی برگشت، بازگشتی تاریخی داشته باشد؛ گل دقیقه هفدهم گادوین منشا هم این امید را زنده نگه داشت. تصمیم اشتباه داور عمانی در دقیقه 28، پایانی بود برای رویاپردازی پرسپولیس. داور بازی برخورد محمد انصاری با مهاجم الهلال را در خارج محوطه جریمه، پنالتی اعلام کرد. عمر خربین سوری این پنالتی را گل کرد تا پرسپولیس متوجه شود شانسی برای صعود نخواهد داشت. قرمزها باید در یک ساعت باقی مانده، پنج گل می زدند که طبیعتا محال بود. در نیمه دوم، داستان نیمه اول تکرار شد. منشا گل زد و خربین کار را به تساوی کشاند تا این بازی که 20 دقیقه اولش هم پخش نشد، با تساوی 2-2 به پایان برسد.

به این ترتیب، پرسپولیس با وجود ارائه بازی های خوب در این فصل از لیگ قهرمانان آسیا، در سد فینال متوقف شد. این تیم تاوان غیبت سیدجلال حسینی، محمد انصاری و کمال کامیابی نیا در بازی رفت و محرومیت بدموقع طارمی را داد. قرمزها در مرحله گروهی در گروه خود دوم شدند و پس از عبور از لخویای قطر و الاهلی عربستان، خود را به نیمه نهایی رساندند. آنچه در این مسابقات بیشترین ضربه را به پرسپولیس زد، محرومیت آنها از برگزاری بازی در تهران بود. این تیم تنها در دو بازی تماشاگرانش را داشت. پرسپولیسی ها برای رسیدن به قهرمانی آسیا باید یک سال دیگر صبر کنند. استقلال، ذوب آهن و استقلال خوزستان دیگر نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا بودند که ذوب آهن در مرحله گروهی حذف شد، استقلال و استقلال خوزستان نیز در یک هشتم نهایی کنار رفتند.