آرشیو یکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶، شماره ۶۶۲۴
جهان
۲۰

افشای سفر محرمانه <محمد بن سلمان> به سرزمین های اشغالی

با گذشت کمتر از دو ماه از انتشار خبر دیدار مخفیانه یک مقام سعودی با مقامات رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی، روز جمعه یک مقام رژیم صهیونیستی فاش کرد در سپتامبر سال جاری این سفر مخفیانه توسط «محمد بن سلمان» ولیعهد کنونی عربستان سعودی به همراه هیاتی رسمی از تل آویو صورت گرفته است.

به گزارش ایسنا، در تاریخ هفتم سپتامبر سال جاری(16 شهریور) رادیو رسمی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که یکی از شاهزادگان عربستان به صورت محرمانه به اراضی اشغالی سفری داشته و درباره پیشبرد تلاش ها برای برقراری صلح منطقه ای با مسئولان برجسته اسرائیل گفت وگو کرده است. در این راستا نیز یک مقام رژیم صهیونیستی که نخواست نامش فاش شود اعلام کرد که این مقام سعودی «محمد بن سلمان» ولیعهد کنونی عربستان بوده است. شایان ذکر است که کمتر از دو ماه پیش نیز «آریل کهانا» یک روزنامه نگار اسرائیلی که در هفته نامه «ماکور ریشون» وابسته به تندروها فعالیت دارد، با انتشار توئیتی اعلام کرد که محمد بن سلمان به همراه هیاتی رسمی به اراضی اشغالی سفر و با مسئولان اسرائیلی دیدار کرد. رادیو سراسری رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد امیری از دربار پادشاهی سعودی به صورت محرمانه به تل آویو سفر کرده است.

فعالیت نهاد «امنیت و اطلاعات» سری در عربستان

در همین حال دیروز روزنامه رای الیوم در گزارشی اعلام کرد یک نهاد امنیتی و اطلاعاتی محرمانه زیر نظر مستقیم ولیعهد عربستان به دور از نظارت دولت این کشور فعالیت می کند. نهاد امنیتی مذکور اطلاعاتی از دشمنان داخلی و خارجی محمد بن سلمان جمع آوری می کند. این نهاد در سایه فعالیت کرده و وارد فیلترهای اطلاعاتی عربستان نمی شود و دارای امکانات وسیع فراتر از ساختار و پیکره دولت عربستان است. خبر دیگر اینکه هزاران زن عربستانی روز گذشته به طور رسمی مدیریت مراکز عرضه کننده کالاهای زنان در نقاط مختلف این کشور را آغاز کردند. در همین ارتباط «خالد ابا الخیل» سخنگوی وزارت کار و توسعه اجتماعی عربستان اعلام کرد مرحله سوم مناسب سازی فروشگاه های عربستان برای بانوان شامل استخدام کارمندان و فروشندگان زن در مراکز فروش عطرهای زنانه، کفش، کیف و لباس های زنان و تمامی مراکزی است که کالاهای مربوط به بانوان را ارائه می دهند.