آرشیو سه‌شنبه ۲ آبان ۱۳۹۶، شماره ۳۹۳۷
اقتصاد
۵

عدد نوشت

تامین وجه نقد زایران اربعین

تاکنون بانک ها در مناطق مرزی محل تردد زایران اربعین اعلام نیاز 200 میلیاردی برای وجه نقد داشته اند. بانک مرکزی اعلام کرده که آماده است تا بیش از400 میلیارد تومان برای رفع نیاز به وجه نقدی زایران را برای بانک ها تامین کند. به گزارش ایسنا، در فاصله حدود دو هفته مانده به اربعین و در آستانه اعزام زایران به کشور عراق تمهیدات بانکی در این باره نیز انجام شده است به طوری که با هماهنگی بین شبکه بانکی و همچنین سایر دستگاه های ذی ربط برنامه هایی برای چگونگی صدور ویزا، تامین ارز مسافرتی و همچنین تامین وجه نقد زایران در مسیر حرکت در شهرهای مرزی اجرایی خواهد شد.

نوسازی سالانه مسکن روستایی

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی رضایی، قائم مقام نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: سالانه 200 هزار مسکن روستایی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در کشور نوسازی می شود. وی از فعال بودن اجرای طرح هادی در کشور خبر داد و افزود: در 50 درصد از روستاهای چهارمحال و بختیاری طرح هادی اجرا شده است. سالانه 200 هزار مسکن روستایی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در کشور نوسازی می شود. وی با اشاره به اهمیت استفاده از خیرین مسکن ساز در کشور اظهار کرد: امید است با کمک خیرین و همراهی مسوولان در افزایش مسکن به ویژه در مناطق محروم اثرگذار باشیم. 200 واحد مسکن در چهارمحال و بختیاری با کمک خیرین ساخته خواهد شد.

صادرات فرش استان تهران

صادرات فرش استان تهران در 5 ماهه نخست سال به 89 میلیون دلار رسید. به گزارش شاتا، معاون امور بازرگانی و تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: در5 ماهه نخست سال 96 بیش از 89 میلیون دلار فرش از گمرکات استان تهران صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 19درصدی را نشان می دهد. خلیل پرتوزاده افزود: فرش استان تهران یکی از مزیت های استان بوده و شاهد رشد خوبی در این هنر- صنعت هستیم و امیدواریم با پیدا کردن بازارهای جدید و صادرات غیرنفتی نقش بیشتری را ایفا کند که نتیجه آن اشتغال و تولید در داخل کشورخواهد بود.