آرشیو سه‌شنبه ۲ آبان ۱۳۹۶، شماره ۳۹۳۷
ورزش
۱۵
نگاه

نباید تیم نوجوانان رها شود

غلامحسین پیروانی ( سرمربی سابق تیم ملی امید)

1 - ایرانی ها کارهای سخت را خوب انجام می دهند اما خدا وکیلی اسپانیا قوی تر از ما بود. چقدر قشنگ جمع می شدند و فاصله 35 متر را در طول زمین رعایت می کردند و تا دقیقه 90 ادامه داشت و هیچ فضایی به بازیکنان ما ندادند.

2 - تیم ما تا این جا هم خوب کار کرد و باید به آنها احسنت گفت. نباید این بازیکنان را رها کرد. بعید می دانم فدراسیون برای این تیم خرج کند اما باید آنها را حفظ کنیم. این بازیکنان آینده تیم ملی هستند. واقعا باید به آقای چمنیان دست مریزاد گفت. او انرژی مثبتی به بازیکنانش داد.

3 - چند هفته قبل برنامه نود درباره اینکه تعداد کمی از فوتبالیست های رده های پایه تیم ملی در بزرگسالی موفق می شوند گزارشی پخش کرد. بازیکنان تیمی که در جام جهانی نوجوانان درخشیده بودند، الان هیچ جای فوتبال نیستند. واقعا باید گریه می کردیم. بازیکنان تیم ملی نوجوانان، نوگل های فوتبال ما هستند که نباید پژمرده شوند. اگر مانند گذشته عمل کنیم، نهال ما پژمرده می شود.

4 - متاسفانه مدیران باشگاه های ایران هیچ حاشیه امنیتی ندارند. مدیر، مربی و بازیکن امنیت ندارند. وقتی نتیجه بدی گرفته شود، اشخاص را برکنار می کنند. مربیان برای اینکه لطمه نخورند، به بازیکنان نوجوان و جوان اهمیت نمی دهند. خدا شاهد است در تیم فجرسپاسی و برق شیراز بازیکنان 16 ساله را بازی می دادم. غلامرضا رضایی، مهرزاد معدنچی، مهدی رحمتی، سیاوش اکبرپور و... را در 16 تا 18 سالگی میدان دادم. نتیجه هم گرفتم و از کسی هم نمی ترسم. موقعی موفق هستیم که 50 درصد از توجهی که به تیم ملی بزرگسالان می شود را به تیم ملی نوجوانان و جوانان بدهیم.