آرشیو یکشنبه ۷ آبان ۱۳۹۶، شماره ۴۹۵۸
ورزش
۹

تیم زیدان در کانون استقلال طلبی

رئال مادرید در جریان هفته دهم لالیگا اسپانیا باید در سخت ترین شرایط ممکن به منطقه کاتالان سفر کرده تا با تیم تازه صعود کرده خیرونا بازی کند. رئال مادرید در هفته ای به کاتالونیا سفر می کند که پارلمان کاتالونیا اعلام استقلال کرده و در واکنش به این اتفاق هم دولت مرکزی در مادرید، حکم انحلال پارلمان کاتالونیا، فرماندار این ایالت و برگزاری انتخابات اضطراری برای تعیین نمایندگان جدید را صادر کرده است. این مساله سبب شده نگرانی هایی درخصوص احتمال متشنج شدن جو وجود داشته باشد.

با این حال، زیدان، سرمربی رئال در کنفرانس خبری پیش از بازی تاکید کرد، شرایط سیاسی موجود در کاتالونیا تاثیری روی بازی مردان او در خانه خیرونا نخواهد گذاشت. زیدان در این باره اظهار کرد: ما هنوز خبری از سازمان لیگ اسپانیا دریافت نکرده ایم، پس همه چیز طبق روال عادی پیش خواهد رفت. می دانم سروصداهای زیادی شکل گرفته، اما من به هیچ وجه نمی خواهم وارد آن شوم.

یکی از مسائلی که رسانه های اسپانیایی به آن اشاره داشته اند، سخت شدن اوضاع برای کیکو کاسیا، دروازه بان کاتالان رئال مادرید است که در غیاب کیلور ناواس مصدوم قرار است از سنگر کهکشانی ها برابر خیرونا محافظت کند. زیزو درخصوص این موضوع گفت: او آرام است و کاتالان بودنش هیچ تاثیری در نحوه آماده شدنش برای این بازی نخواهد داشت. کهکشانی ها برای اولین بار در تاریخ خود به مصاف خیرونای تازه صعود کرده به لالیگا می روند، اما ناشناخته بودن این تیم هم سرمربی فرانسوی رئال مادرید را نگران نمی کند. وی عنوان کرد: خیرونا هم یک تیم دیگر و استادیومش یک استادیوم دیگر است. بازی برابر این تیم هم سختی خاص خودش را دارد. انتظار دارم، این بازی یک بازی سخت از آب درآید، مثل سایر بازی هایمان در لالیگا.