آرشیو دوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۶، شماره ۴۹۵۹
ورزش
۱۸

درآمد 3 میلیاردی پرسپولیس از لیگ قهرمانان

کنفدراسیون فوتبال آسیا برای صعود تیم ها به هر مرحله از لیگ قهرمانان آسیا، پاداش پرداخت می کند؛ پاداشی که برای تیم پرسپولیس حدود 3 میلیارد تومان درآمد به همراه داشته است.

کنفدراسیون فوتبال آسیا برای هر برد در مرحله گروهی 50 هزار و برای تساوی 10 هزار دلار پرداخت می کند. به این ترتیب تیم های پرسپولیس، استقلال خوزستان، استقلال تهران و ذوب آهن هر کدام پاداش جداگانه دریافت کرده اند. همچنین کنفدراسیون فوتبال آسیا مبلغ 30 هزار دلار برای هزینه های رفت و آمد در اختیار تیم ها قرار می دهد. به این ترتیب پرسپولیس160 هزار دلار از مرحله گروهی پاداش گرفت و به دلیل صعود به مرحله حذفی 80 هزار دلار پاداش و 30 هزار دلار هزینه رفت و آمد دریافت کرد. سرخ پوشان پرسپولیس برای صعود به جمع هشت تیم برتر آسیا مبلغ150 هزار دلار دریافت کردند و به دلیل صعودبه نیمه نهایی نیز230 هزار دلار جایزه گرفت و در نهایت از این بازی ها 650 هزار دلار معادل حدود سه میلیارد تومان درآمد کسب کرد. به این ترتیب استقلال تهران بابت مرحله گروهی 200 هزار دلار و به دلیل صعود به مرحله حذفی 80 هزار دلار پاداش و 30 هزار دلار هزینه رفت و آمد دریافت کرد و در مجموع 310 هزار دلار عاید این باشگاه شد.

استقلال خوزستان نیز در مرحله گروهی 160 هزار دلار و به دلیل صعود به مرحله حذفی 80 هزار دلار پاداش و 30 هزار دلار هزینه رفت و آمد دریافت کرد تا درآمد 270 هزار دلاری از این بازی ها داشته باشد.

تیم قهرمان لیگ قهرمانان آسیا 3 میلیون دلار و تیم نایب قهرمان 5/1 میلیون دلار به دست خواهند آورد.