آرشیو سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶، شماره ۶۶۴۳
فرهنگی
۲۲
نگاه 2

گوش کنیم به نصیحت بزرگان

علی اکبر مرادی (نوازنده پیشکسوت ساز تنبور)

متاسفانه ما ملت ایران هیچ گاه و درهیچ برهه ای از زمان نخواستیم نصایح سه گانه زرتشت را با گوش جان بپذیریم و به آن عمل کنیم. دراین مملکت خیلی ها راست کرداری می کند، نه راست گفتاری و نه راست پنداری.

وقوع زلزله یک اتفاق غیر قابل پیش بینی است، حالا ممکن است صد سال آینده پیش بینی هایی ازگسل های زلزله داشته باشیم. اما مساله مهم چیز دیگری است؛ وقتی شروع به ساخت و ساز مسکن مهر می کنند یکسری استانداردها تعریف می شود و دراین میان یک عده دلسوزانه دل به این کارها نمی دهند و در استاندار د سازی ساخت یک ساختمان کوتاهی می کنند.

ما همه ایرانی هستیم و نباید به منافع شخصی خودمان فکر کنیم بلکه به عنوان یک انسان دلسوزانه کارکنیم و به فکر پر کردن جیب خودمان نباشیم. وقتی ساختمانی استاندارد ساخته نمی شود یک زلزله 4 ریشتری هم آن را روی سر کودکانمان آوار می کند. ساختمان سازی های ما باید دلسوزانه انجام گیرد نه اینکه زیر سقفی بخوابیم که احساس کنیم هر لحظه روی سرمان آوار می شود.

مردم روستای اینجا روی خط مرزی زندگی می کنند و همیشه با مشکلاتی چون جنگ، محرومیت زندگی کرده اند و این بارزلزله برسر آنها آوار شده است! مردم اینجا برای سختی ها آبدیده شده اند و به این ناملایمات عادت کرده اند اما بازهم قد راست خواهند کرد و این نیز می گذرد.