آرشیو سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶، شماره ۶۶۴۳
ایران زمین
۱۹

آرد مازندران به عراق رسید

نخستین محموله آرد مازندران به مقدار 10 هزار تن از شهرستان جویبار به کشور عراق صادر شد.

«سیدمحمد جعفری»، مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه 2 کشور با اشاره به اینکه برای نخستین بار آرد مازندران به کشورهای دیگر صادر شد، به ایرنا گفت: درخواست عراق برای استفاده از آرد مازندران اصلی ترین دلیل برای انتخاب این کشور به عنوان مقصد صادرات آرد این استان است.

جعفری بدون اشاره به میزان آردی که قرار است از مازندران به عراق صادر شود، تصریح کرد: کارخانه های آرد این استان آمادگی دارند تا به میزان نیازعراق به این کالای استراتژیک، تامین و صادرات این محصول را انجام دهند. پیش تر کشور عراق بخشی از آرد مورد نیاز خود را از ترکیه تامین می کرد که اینک مازندران نیز به جمع کشورهای تامین کننده آرد این کشور ملحق شده است.

وی از برنامه ریزی و چشم انداز شرکت غله منطقه 2 برای صادرات خبرداد و اظهار داشت: در صورت تمایل دیگر کشورها به آرد مازندران، این استان قادر است نیاز آنان را به آرد تامین کند.

جعفری همچنین از تمایل دیگر کشورها برای استفاده از آرد مازندران خبرداد و افزود: علاوه بر عراق، افغانستان نیز برای واردات آرد از این استان اعلام آمادگی کرده است. در مازندران 9 کارخانه آرد فعالیت دارند که سالانه 400 هزار تن گندم را به آرد تبدیل می کنند. سالانه از بیش از 60 هزار هکتار از اراضی کشت گندم در مازندران 200 هزار تن محصول برداشت می شود.