آرشیو سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶، شماره ۶۶۴۳
ایران زمین
۱۹

افزایش آلودگی هوا تا پایان هفته

گروه ایران زمین/ سازمان هواشناسی از افزایش شاخص آلاینده ها در شهرهای صنعتی از امروز سه شنبه تا روزهای پایانی هفته خبر داد.

براساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی، امروز در شرق یزد، شرق کرمان، جنوب خراسان رضوی وجنوبی و جنوب سیستان و بلوچستان گرد و خاک رخ خواهد داد. آسمان تهران هم امروز صاف همراه با غبار محلی با بیشینه و کمینه دمای هوای 17 و 7 درجه پیش بینی می شود.

روستاهای کوهستانی آمل سفیدپوش شد

در همین حال،«رضا مقدم» بخشدار لاریجان از توابع شهرستان آمل در مازندران نیز گفت که بارش برف در دومین ماه فصل پاییز 10 روستای این بخش را یکشنبه شب گذشته سفیدپوش کرد. ارتفاع برف در بعضی از نقاط در کمتر از 3 ساعت تا 10 سانتیمتر افزایش یافت. وی با اعلام اینکه بارش برف بیشتر در ارتفاعات بخش کوهستانی لاریجان بود، افزود: این مساله مشکل خاصی را برای مردم و جاده ها ایجاد نکرده است.

وزش باد با سرعت 90 کیلومتر بر ساعت در سیستان و بلوچستان

همچنین «علی ملاشاهی»، رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: پیش بینی کلی وضع هوای استان نشان می دهد، از امروز(سه شنبه) تا صبح پنجشنبه با تشدید جریانات شمالی در شمال استان و مرز شرقی و نوار غربی آن باد شدید و گرد و خاک و کاهش دید افقی و کیفیت هوا رخ می دهد، به نحوی که سرعت وزش باد در این مدت در این مناطق به حدود 80 تا 90 کیلومتر بر ساعت می رسد.