آرشیو سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶، شماره ۳۹۵۴
هنر و ادبیات
۱۲
بازتاب

هنرمندان از غم زلزله گفتند

خداوند این روزها را بر ما آسان کند

بعد از انتشار خبر تلخ و سهمگین وقوع زلزله 7/3 ریشتری در مناطق غربی کشورمان شب 21 آبان ماه هنرمندان همسو با همه مردم نسبت به این واقعه در شبکه های مجازی واکنش نشان دادند.

هدیه تهرانی در صفحه اینستاگرام خود به زبان کردی نوشت: «ته سلیه ت به هه موو خه لکی کورد.

هاو ده ردی ئیوه م تسلیت به هموطنان و جهان»

شهاب حسینی و بهرام رادان هم این واقعه را تسلیت گفتند و با بازماندگان همدری کردند.»

پوران درخشنده که خود از خطه مردمان کرمانشاه است نوشت: «تسلیت، تسلیت، کرمانشاه، شهر غیور من... در انتظار کمک فوری به آسیب دیدگان...»

نوید محمدزاده که به زبان مادری خود یعنی کردی در اینستاگرام نسبت به این فاجعه واکنش نشان داد: «کرماشانگم، ای شار شیرین نفس کم دیرم، ارای زار و شین همدیاریم، هاژیرآوارکم

بتکن خاک، وه ای کرد وار»

بومه کموتر و بارم ارای لاتان»

مهناز افشار که این روزها در پویش بدسرپرست تنهاتر است به عنوان سخنگو فعالیت دارد در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «حالم داغون تر از این حرفاست که بخوام و بتونم صرف یک عرف تسلیت بگم و همدردی کنم. این دیگه چه بلایی بود که بر سرمون نازل شد. همه این خبرا و عکسا آوار شد سرم.»

کیهان کلهر، آهنگساز و نوازنده کردزبان اهل ایران غم خود را اینگونه بازتاب داد: «ضمن دعا به درگاه خداوند متعال برای شفای عاجل مصدومان حادثه زلزله شب گذشته، درگذشت جمعی از هموطنان عزیزمان را به ملت ایران به ویژه مردم استان کرمانشاه تسلیت عرض می کنم.»

سهراب پورناظری، آهنگساز و نوازنده که متولد کرمانشاه است به زبان کردی نوشت: «بیستون فیدات بام صد پاره جرگم یا دوس یا دیدار یا وادی مرگم.

سرپل عزیز سرزمین روزهای کودکی مادرم، الوند خروشان رودخانه رویای داستان هایی که با آن بزرگ شده ام، قصر شیرین بهشت روزهای دور سرزمینم کرمانشاه در اندوهی جانکاه شب را به سوگ جان های از دست رفته و انتظار تن های زیر آوار می گذراند. با آنکه هزاران فرسنگ راه دورم از ایرانم و از سرزمین خسرو و شیرین به سوگ نشسته اش، باری لحظه ای از درد همشهریانم خاطرم آرام نیست. خداوند این روزها را بر ما آسان کند.

یادتان وه خیر دور له ولاتان