آرشیو سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶، شماره ۳۹۵۴
ورزش
۱۵
گردشگری ورزشی

قابلیت چمن سلطانیه برای تبدیل به قطب سوارکاری

رییس هیات سوارکاری استان زنجان گفت: سلطانیه با داشتن شرایط مناسب برای رشته اسب سواری می تواند به یکی از قطب ها در این رشته تبدیل شود. رحیم حسنی در حاشیه بازدید معاون وزیر ورزش و جوانان از پروژه های ورزشی شهرستان سلطانیه، اظهار کرد: با توجه به اینکه 9 درصد از درآمد فرانسه و 10 درصد از درآمد ناخالص ترکیه از طریق سوارکاری کسب می شود، به نظر می رسد سلطانیه با داشتن شرایط مناسب برای این رشته ورزشی می تواند در این مسیر حرکت کند.

درآمدهای گردشگری- ورزشی از جمله درآمدهای حاصله از این ورزش است. هم اکنون بیش از 150 راس اسب در شهرستان سلطانیه وجود دارد که این تعداد جدای از اسب های سایر مناطق استان است. حسنی با اشاره به اینکه همه زعمای سوارکاری در کشور اعتقاد دارند چمن سلطانیه بهترین مکان برای این رشته است، تصریح کرد: محل قرار گرفتن این چمن نیز به لحاظ گردشگری موقعیت مناسبی دارد. محمد عزیزی، نماینده مردم ابهر، خرم دره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید با اشاره به اینکه قرار بود پیست سوارکاری سلطانیه یک پروژه در حد کشوری و بین المللی باشد، عنوان کرد: ولی متاسفانه این پروژه ناتمام باقی مانده است.

مالکیت این زمین از منابع طبیعی به دولت واگذار شده است. جواد رحمتی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان نیز در این بازدید با اشاره به نقش چمن سلطانیه و منحصر به فرد بودن این چمن، گفت: این زمین به دلیل داشتن شیب صفر همیشه دارای شرایط مناسب است. برای جلوگیری از خشک شدن چمن طبیعی سلطانیه حفر چاه عمیق نیز در این منطقه اتفاق افتاده است.