آرشیو سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶، شماره ۳۰۱۱
جهان
۸

آواز خوانی «دوترته» برای ترامپ

رئیس جمهوری فیلیپین که میزبانی نشست آ سه آن را برعهده دارد، در اولین دیدار با رئیس جمهوری آمریکا، برای دونالد ترامپ آواز خواند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا که برای شرکت در نشست آ سه آن به فیلیپین رفته است، روز گذشته با «رودریگو دوترته»، همتای فیلیپینی خود، دیداری رسمی داشت. حال آنکه ظاهرا یکشنبه شب در جریان ضیافت شامی که با حضور سایر میهمانان این نشست برگزار شد، از میزبانی دوترته مستفیض شده است. از قرار، دوترته که به بی پروایی در بیان نظراتش درباره سایر رهبران جهان معروف است و درگیری های لفظی شدیدی هم با «باراک اوباما»، رئیس جمهوری سابق آمریکا، داشت، در این ضیافت حضار را به یک دهن آواز میهمان کرده و بعد از خواندن آهنگی عاشقانه از یکی از خوانندگان محلی به شوخی گفته است: این آهنگ را به خواست رئیس جمهوری آمریکا خواندم.

این در حالی است که دوترته چند روز پیش گفته بود اگر ترامپ مسائل ضدحقوق بشری را که به او نسبت می دهند، پیش بکشد، تاکید خواهد کرد؛ دیگر بس است؛ این موضوع به تو مربوط نیست، مربوط به کشور من است. من از کشور خود مراقبت می کنم.

از سوی دیگر، رئیس جمهوری آمریکا گفت فردا بیانیه بسیار جامعی در شرح دستاوردهای سفرش به آسیا ارائه خواهد کرد که شامل مسائلی درباره کره شمالی، تجارت و دیگر موضوعات خواهد بود. او که 11 روز در آسیا بوده است، این اظهارات را هنگام دیدار با «مالکوم ترنبول» و «شینزو آبه» نخست وزیران استرالیا و ژاپن مطرح کرد و گفت: این بیانیه کاملی درباره تجارت، کره شمالی و خیلی مسائل دیگر خواهد بود.