آرشیو سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶، شماره ۴۹۷۱
جهان
۶

اتحادیه اروپا تحریم های اقتصادی علیه ونزوئلا را تائید کرد

رویترز گزارش داد که وزرای خارجه اتحادیه اروپا روز دوشنبه تحریم های اقتصادی علیه ونزوئلا و همچنین ممنوعیت فروش و انتقال سلاح به این کشور را تائید کردند.

رویترز افزود: وزرای خارجه اتحادیه اروپا همچنین انتخابات منطقه ای در ونزوئلا را عامل تشدید بحران در این کشور آمریکای لاتین توصیف کردند.

دولت های اروپایی از هدف قراردادن افراد بویژه مقامات ونزوئلایی تحت این تحریم ها عقب نشینی کردند و هدف قرار دادن مقامات این کشور را به مرحله بعدی موکول کردند تا تلاش کنند نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا نسبت به آرام کردن اوضاع متقاعد شود.

در همین حال، آلفونسو داستیس وزیر خارجه اسپانیا در نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا به خبرنگاران گفت: هر کاری انجام می دهیم، تلاش برای مذاکره میان دولت و مخالفان برای یافتن یک راه حل دموکراتیک و صلح آمیز برای مساله ونزوئلاست. اسپانیا مدت ها خواستار تحریم علیه افراد نزدیک به نیکلاس مادورو بوده است. ونزوئلا که در ماه های اخیر با چالش های سیاسی و اقتصادی چند دهه اخیر روبه رو بوده، با تحریم های مالی واشنگتن نیز مواجه شده است. تحریم های اقتصادی اعمال شده توسط دولت آمریکا از یک سو بحران اقتصادی ونزوئلا را تشدید کرده است و از سوی دیگر اسپانیا به اتحادیه اروپا فشار می آورد تا اقداماتی محدودکننده علیه دولت مادورو در پیش گیرد.